رایزنی ارزی سران قوا

عکس: ایسنا، منا هوبه‌فکر نشست مشترک سران سه‌قوه تحت تاثیر نوسانات قیمت دلار قرار گرفت

رایزنی‌های ارزی سران قوا

احمدی‌نژاد: تلاش می‌کنیم وضعیت بهتر شود

دنیای اقتصاد- در پی تشدید نوسانات بازار ارز در روزهای اخیر، برخی کارشناسان پیشنهاد داده بودند که سران قوا درباره کنترل بازار سکه و ارز اقداماتی انجام دهند تا اوضاع این بازار هر چه زودتر بهبود یابد.

در همین راستا جلسه سران قوا روز گذشته در دفتر رییس قوه‌قضائیه به مدت سه ساعت برگزار شد و از قرار معلوم یکی از بحث‌های این جلسه مربوط بود به ساماندهی بازار سکه و ارز. آن گونه که رییس قوه‌قضائیه پس از جلسه به خبرنگاران گفته، «در این جلسه درباره نرخ ارز و مسائل و مشکلات ناشی از آن میان سران قوا بحث و تبادل‌نظر شد.» آیت‌الله آملی لاریجانی در این باره افزود: امیدواریم با راهکاری که رییس‌جمهور در نظر می‌گیرد شاهد ساماندهی در این بخش باشیم. رییس‌جمهور نیز در پاسخ به سوالی درباره وعده ارزان شدن سکه و ارز گفت: تلاش می‌کنیم وضعیت بهتر شود.

آملی لاریجانی: نمی‌توانم بگویم

به گزارش خبرگزاری‌های مهر و فارس، آیت‌الله آملی لاریجانی که میزبان جلسه سران قوا بود پس از جلسه ۳ ساعته سران قوا در جمع خبرنگاران حاضر شده و با اشاره به این مطلب که در این جلسه درباره نرخ ارز و مسائل و مشکلات ناشی از آن میان سران قوا بحث و تبادل‌نظر شد، گفت: امیدواریم این مساله سامان پیدا کند و با راهکاری که رییس‌جمهور در نظر می‌گیرد شاهد ساماندهی در این بخش باشیم. آملی لاریجانی در پاسخ به این سوال که برای کاهش نرخ ارز چه تصمیمی اتخاذ شده است، گفت: من نمی‌توانم بگویم چه تصمیمی گرفته شده است، زیرا اجرای تصمیمات به عهده رییس‌جمهور است و ایشان باید با دستگاه‌های مسوول هماهنگی‌های لازم را انجام دهند. رییس قوه‌قضائیه درباره اینکه آیا در این جلسه درباره پرونده‌های میان دولت و قوه‌قضائیه بحث و بررسی شد یا خیر؟ گفت: در مورد پرونده‌ها نه، اما اگر در این جلسات هر کدام از قوا از دستگاه قضایی توقعی داشته باشند این توقعات شنیده شده و در راستای فراهم کردن آن تلاش صورت خواهد گرفت.

احمدی‌نژاد: تلاش می‌کنیم

رییس‌جمهور نیز پس از جلسه سران قوا تاکید کرد:در این جلسه تلاش شد تا در جهت رفع مشکلات مردم گام برداشته شود. محمود احمدی‌نژاد با اشاره به این مطلب که در مورد مسائل داخلی و خارجی کشور میان سران قوا بحث و تبادل‌نظر شد، گفت: قرار شد موارد را بررسی کنیم تا دولت در جهت خدمت‌رسانی به جلو برود. یکی از خبرنگاران درباره وعده رییس‌جمهور مبنی بر کاهش نرخ سکه و ارز پرسید که احمدی‌نژاد ابتدا سکوت و سپس عنوان کرد: من قولی نداده‌ام، اما تلاش می‌کنیم وضعیت بهتر شود.

یکی از خبرنگاران خطاب به رییس‌جمهور گفت: شما در گفت‌وگوی ویژه خبری گفتید قرار نیست دولت تمام شود؛ منظورتان از این حرف چیست؟ احمدی‌نژاد پاسخ داد: باید بدانند دولت چیز تمام نشدنی‌ای نیست. کار یک دولت به پایان می‌رسد، مردم انتخاب دیگری می‌کنند و دولتی دیگر سر کار می‌آید؛ اما در اصل دولت همیشه هست!

عکس: خبرگزاری فارس