شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران، غلامحسین اسلامی‌‏فرد، مدیرمسوول روزنامه توقیف‌‏شده ایران را از اتهامات انتسابی تبرئه کرد. به گزارش «ایلنا»، قاضی صارمی پس از رسیدگی به پرونده مدیرمسوول روزنامه ایران، اسلامی‌‏فرد را با توجه به نظر هیات منصفه مطبوعات از اتهامات انتسابی دایر بر ایجاد اختلاف بین اقشار مختلف جامعه و اهانت به مردم آذری‌‏زبان با انتشار کاریکاتوری تحت عنوان «چه کنیم سوسک‌‏ها سوسکمان نکنند» در هفته‌‏نامه ایران جمعه، تبرئه و برای وی قرار موقوفی تعقیب صادر کرد. پیش از این هیات منصفه مطبوعات مدیرمسوول روزنامه ایران را مجرم نشناخته بود. رای پرونده مربوط به حل اختلاف بین قرار بازپرس شعبه ششم دادسرای کارکنان دولت و هیات نظارت بر مطبوعات در مورد توقیف روزنامه ایران که در شعبه ۱۰۶۰ دادگاه عمومی تهران مطرح است، نیز قرار است در اوایل هفته جاری به طرفین پرونده ابلاغ شود.

بازگشت «مهرداد قاسم‌فر» و «مانا نیستانی» به اوین

«مهرداد قاسم‌فر» و «مانا نیستانی»، سردبیر و کاریکاتوریست هفته‌نامه ایران با پایان‌یافتن مدت مرخصی خود به زندان بازگشتند.

این دو روزنامه‌نگار پیش از این برای مدت ۱۰روز در بازداشت موقت به مرخصی اعزام شدند اما روز پنج‌شنبه با پایان یافتن این مدت، خود را به مسوولان زندان اوین معرفی کردند.پیش از این قاضی شعبه ۱۵دادگاه انقلاب تهران قرار بازداشت قاسم‌فر و نیستانی را تمدید کرده بود، بنابراین این دو روزنامه‌نگار باید تا روز ۲۶شهریور ماه جاری که دومین جلسه محاکمه آنها است، در زندان باشند.