معاون اول رییس‌جمهوری هشدار داد: بانک‌ها اگر در جهت سیاست‌های دولت مبنی‌بر محرومیت‌زدایی حرکت نکنند، نظام با آنها برخورد دیگری خواهد کرد.

پرویز داوودی روز پنج‌شنبه در جلسه ستاد بازسازی بم گفت، منابع مالی که در اختیار بانک‌ها است متعلق به مردم است و باید برای توسعه و رفاه ۷۰میلیون ایرانی به‌کار گرفته شود نه اینکه فقط دو تا سه هزار نفر بتوانند از این منابع استفاده کنند. وی شعار اصلی دولت نهم را تحقق عدالت اقتصادی دانست و گفت: برای بحث عدالت اقتصادی که فرمان مقام معظم رهبری نیز هست، باید بدون هیچ ملاحظه و با قدرت حرکت کنیم. معاون اول رییس‌جمهوری، به اجرا درآمدن سیاست توجه به واحدهای کوچک و زودبازده را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر بانک‌ها در این زمینه تسهیلاتی ارائه نکرده‌اند می‌توانید در این زمینه به رییس‌جمهوری و هیات دولت گزارش کنید. داوودی ایجاد اشتغال را پس از بازسازی بم اولویت اساسی این منطقه دانست و از مسوولان استان خواست که امکانات لازم را برای اشتغال جوانان فراهم کنند. وی با اشاره به اینکه شکاف طبقاتی جامعه میراث قبل از انقلاب است تاکید کرد که این شکاف باید به سرعت پر شود.

معاون اول رییس‌جمهوری به بازدیدش از روند بازسازی شهرستان بم اشاره کرد و گفت: سرعت بازسازی در این شهرستان بالا رفته است. وی در عین حال ابراز امیدواری کرد که این روند در آینده با سرعت بیشتری به جلو برود. داوودی توجه به مشکلات مردم بم را ضروری خواند و از مسوولان استان کرمان و شهرستان بم خواست که در راستای برطرف کردن نیازهای مردم بم تلاش کنند.وی با بیان اینکه بازسازی‌ها در بم با کیفیت بسیار عالی صورت گرفته است گفت، از این نظر بم می‌تواند الگویی برای نقاط دیگر کشور باشد.