دینای اقتصاد- با معرفی سه وزیر پیشنهادی دولت برای وزارتخانه‌های بازمانده از رای اعتماد مجلس، مجید انصاری معاون پارلمانی رییس‌جمهور و معاونان دستگاه‌های اجرایی دیروز در یک نشست، با این سه وزیر پیشنهادی گرد هم آمدند تا فرجی دانا، صالحی میری و فانی ضمن بیان سوابق و برنامه‌های خود به سوالات و نظرات معاونان دستگاه‌های اجرایی پاسخ گویند. رضا فرجی دانا که در آخرین زمان از مهلت قانونی رییس‌جمهور برای معرفی به مجلس، جایگزین جعفر توفیقی، برای تصدی وزارت علوم شد، در این نشست اهداف مختلف خود را برای این وزارتخانه در ۱۶ آیتم تبیین شده خواند و بر این نکته تاکید داشت که برنامه وزارت علوم در چهار سال آینده با تکیه بر سند چشم‌انداز و سند پنج ساله توسعه و بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری تدوین شده است.

با این حال هنوز تحلیل‌ها درباره علت تغییر نظر رییس‌جمهور در معرفی فرجی دانا و چرخش از توفیقی بین نمایندگان مطرح است. در همین حال علی مطهری نماینده اصولگرای مجلس در گفت‌وگو با «خانه ملت» علت جایگزینی فرجی دانا را مخالفت رهبری با معرفی توفیقی اعلام کرد و گفت که این حرف بر اساس اطلاعی است که من دارم و به طور حتم تا پیش از این توفیقی گزینه حتمی دولت برای وزارت علوم بوده است.

اما «ایسنا» گزارش داده که در نشست مشترک معاون پارلمانی دولت با سه گزینه پیشنهادی، علی‌اصغر فانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش طی سخنان خود یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در آموزش و پرورش را نیروی انسانی دانست که متناسب توزیع نشده است. وی همچنین به توسعه مشارکت در آموزش و پرورش و ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی اشاره کرد.

صالحی امیری وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان هم با اعلام اینکه دوپینگ، آلودگی‌های مالی و اخلاقی را تهدیدکننده حوزه ورزش دانست گفت که مهم‌ترین نیاز جامعه ورزش ما اخلاق و فرهنگ است، چرا که برای تداوم حیات جامعه ورزش به بازسازی اخلاقی نیاز داریم. مجیدانصاری هم در نشست خود و مسوولان اجرایی با وزرای پیشنهادی روز یکشنبه پنجم آبان ماه ۹۲ را روز رای‌گیری از سه وزیر علوم تحقیقات و فناوری، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش اعلام کرد.