ایسنا: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور ایران که برای حضور در اجلاس ۷۷ به بولیوی سفر کرده است روز یکشنبه در حاشیه این اجلاس در دیدار با نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، روابط تهران- کاراکاس را بنیادی توصیف و بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌های دو کشور برای توسعه روابط تاکید کرد و گفت: «تهران آماده است روابط خود را با کاراکاس در سطح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گسترش دهد.» جهانگیری تاکید کرد: «ایران از دولت مشروع و قانونی ونزوئلا حمایت و اقدامات خرابکارانه در این کشور را محکوم می‌کند.» معاون اول رئیس‌جمهور از ونزوئلا به عنوان یک متحد خوب برای ایران یاد و ابراز امیدواری کرد همه توافقات میان دو کشور اجرایی شود. او همچنین بر ضرورت برگزاری هرچه سریع‌تر کمیسیون مشترک برای توسعه روابط فی‌مابین دو کشور تاکید کرد.

همچنین جهانگیری از مواضع رئیس‌جمهور ونزوئلا درباره سوریه قدردانی کرد و گفت: «سوریه در سال‌های اخیر با مشکلات و بحران‌های متعددی روبه‌رو شد و برخی کشورها قصد دخالت در سوریه را داشتند که با ایستادگی ملت سوریه و حمایت کشورهای دوست، دشمنان ناکام ماندند.» رئیس‌جمهور ونزوئلا نیز در این دیدار ضمن انتقاد از اقدامات مداخله‌جویانه کشورهای غربی در امور داخلی کشورهای در حال توسعه، از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد اهداف گروه ۷۷ و جنبش عدم تعهد تشکر کرد. او هماهنگی و گسترش روابط کشورهای عضو گروه ۷۷ را تنها راه رفع مشکلات موجود و رسیدن به توسعه پایدار این کشورها دانست.

نیکولاس مادورو، روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران را بسیار مناسب دانست و ابراز امیدواری کرد کارهای ناتمام دو کشور به سرانجام برسد و دو کشور نسبت به تعریف برنامه‌های جدید برای گسترش مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین اقدام کنند.