گروه خبر: اظهارات روز یکشنبه رئیس‌جمهوری درخصوص حجاب بانوان و انتقاد او از نوع برخورد با حجاب بانوان با واکنش اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی رو‌به‌رو شد. حسن روحانی روز یکشنبه در جمع نخبگان و برگزیدگان استان خراسان رضوی گفته بود: «آیا راه عفاف برای بانوان ما ون است؟» او همچنین تاکید کرده بود که «فرهنگ با پاسبان و ون و مینی‌بوس درست نمی‌شود.» به‌دنبال این سخنان بود که روز گذشته اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور درباره گشت ارشاد گفت: «نیروی انتظامی در چارچوب قانون وظیفه خود را درباره حجاب و عفاف انجام می‌دهد.» احمدی‌مقدم در حاشیه نشست معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور درباره گشت ارشاد، گفت: نیروی انتظامی در چارچوب قانون، وظیفه خود را درباره حجاب و عفاف انجام می‌دهد، اما در اولویت اقدامات فرهنگی بر انتظامی تردیدی نداریم. او گفت: مسوولیت در این زمینه با دولت است و بدون هماهنگی با دولت و قوه قضائیه اقدامی انجام نمی‌دهیم. به گزارش خبر آنلاین، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه نشست معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور با اشاره به اینکه ما در اولویت اقدام فرهنگی و انتظامی تردیدی نداریم، گفت: کار شایسته‌ای است که حل مشکل حجاب و عفاف به نخبگان و علما سپرده شود؛ زیرا آنها وظیفه فرهنگی دارند.

او همچنین گفت: اقدامات انتظامی نافی اقدامات فرهنگی نیست؛ زیرا کار فرهنگی زودبازده نبوده و اگر کسی تخلف کرد، باید برابر قانون با وی برخورد شود، اما اولویت ما نباید برخورد انتظامی باشد. فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه من تعارضی در سخنان رئیس‌جمهور با اقدامات نیروی انتظامی ندیده‌ام، گفت: نیروی انتظامی باید ایستگاه آخر برخورد با بدحجابی باشد، اما به دلیل عدم تحرک سایر دستگاه‌ها وظایف این نیرو بیشتر شده است. امیدوارم با همکاری رئیس‌جمهور مسوولیت ناجا در این رابطه کم شود. به هر حال ما از هر اقدامی در رابطه با امر به معروف حمایت می‌کنیم.

تکذیب جمع‌آوری پول برای داعش در شهرهای مرزی

البته این تنها سخنان فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه نشست معاونان سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور نبود. او دیروز همچنین جمع‌آوری پول برای داعش در شهرهای مرزی را تکذیب کرد.

احمدی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود دررابطه با تحرکات داعش در اطراف مرزهای کشورمان نیز گفت: عملیات‌های اخیر ارتش عراق این نوید را می‌دهد که گروه داعش از مرزهای کشور دور شود. ما تاکنون در هیچ نقطه‌ای از مرزهای کشور با داعش روبه‌رو نیستیم و آنها در مرزهای کشور حضور ندارند.

گزارش برخی خانواده‌ها از جذب فرزندانشان به داعش

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با بیان اینکه داعش در کشور ما عقبه اجتماعی نداشته و با استقبال مردمی روبه‌رو نشده است، گفت: ما در مناطق کردنشین کشورمان شاهدیم که پس از حمله داعش به کردهای عراق، آنها در جمع‌آوری کمک‌ها برای کردهای عراق بسیار فعال شدند، البته ممکن است تعداد انگشت‌شماری فریب داعش را خورده باشند، ولی آنها چالشی برای امنیت کشور محسوب نمی‌شوند؛ زیرا موج مخالفت با داعش در کشور ما بسیار گسترده است. او در ادامه گفت: داعش یک جریان وحشی و تروریست است و نیروهای امنیتی ما در کشور کاملا کوشا هستند. بعضی خانواده‌ها اخباری به ما درباره جذب فرزندان خود به داعش داده‌اند اما جای نگرانی نیست؛ زیرا ما در آمادگی کامل به سر می‌بریم.

بازداشت حامیان داعش

وزیر کشور نیز روز گذشته از بازداشت عده‌ای از اتباع افغانستان و پاکستان که قصد داشتند برای پیوستن به داعش در عراق از کشور ما عبور کنند خبر داد . به گزارش «ایسنا»، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور که با اشاره به اینکه ما موردی درباره سربازگیری داعش در داخل کشورمان نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: مردم در مناطق مرزی و نیروهای امنیتی از هوشیاری کاملی برخوردارند و ما بر مرزها مسلط هستیم.