«چهارمین کنفرانس بین‌المللی و هشتمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری» با شعار «نوآوری و تجاری‌سازی دانش و فناوری» با تاکید بر نقش شبکه بنگاه‌های کوچک، متوسط، بزرگ و دانش بنیان طی روزهای۱۰ تا ۱۱ آذر ماه امسال در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش برپا می‌شود. منوچهر منطقی با اعلام این خبر گفت: تبیین نقش بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و شبکه‌ها در تجاری‌سازی دانش و فناوری و بررسی ضرورت‌ها و الزامات مدیریت فناوری و نوآوری در بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و شبکه‌ها از جمله اهداف این کنفرانس است.

رئیس کنفرانس بین‌المللی مدیریت فناوری با تاکید بر ضرورت بسترسازی لازم برای تجاری سازی دانش و فناوری افزود: از دیگر اهداف این کنفرانس ارتقای دانش و مدیریت فناوری در میان مدیران و کارشناسان بنگاه‌های بزرگ اقتصادی است.

وی یادآور شد: مستندسازی تجربیات ملی و بین‌المللی بنگاه‌های بزرگ اقتصادی در مدیریت فناوری و انتشار آن نیز به‌عنوان اهداف این کنفرانس تعیین شده است.

وی با تاکید بر نقش دیپلماسی فناوری در خدمت توسعه و انتقال دانش و فناوری خاطر نشان کرد: از عمده محورهای این کنفرانس، بررسی نقش دیپلماسی فناوری در توسعه همکاری‌های علمی‌و فناورانه بین بنگاه‌ها و شبکه‌های علمی ‌و فناورانه داخلی و خارجی، ارزیابی نقش دیپلماسی فناوری در صادرات و فناوری و محصولات فناورانه و معرفی ویژگی‌های دیپلماسی فناوری در شرایط تحریم است.

رئیس انجمن مدیریت فناوری ایران گفت: به دلیل توجه خاص به بخش خصوصی و لزوم جذب سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه فناوری، قرار است در این کنفرانس دو روزه چالش‌ها، الزامات و نقش بخش خصوصی در تجاری‌سازی دانش و فناوری، نقش مناطق آزاد (ویژه) اقتصادی در تجاری سازی دانش و فناوری و نیز نقش سرمایه‌گذاری خطرپذیر، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و نهادهای مالی در تجاری‌سازی دانش و فناوری مورد تبادل‌نظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ارائه مقالات در دو بخش پوستر و شفاهی در قالب محورهای موضوعی، برگزاری پانل‌ها و نشست‌های تخصصی با مدیریت صنایع در حوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت ساخت قطعات و تجهیزات، صنایع هوایی، خودرو، دارویی و انرژی (نفت، گاز، هسته‌ای، نیروگاهی و بهینه‌سازی) و همچنین برگزاری کارگاه‌های تخصصی به صورت عرضه محور از دیگر برنامه‌های این کنفرانس است.

این کنفرانس بین‌المللی همه ساله با همکاری وزارتخانه‌ها، نهادها و سازمان‌های معتبر ملی و بین‌المللی در این حوزه و جمع کثیری از متخصصان بین‌المللی برگزار می‌شود.