ایرنا: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به دلایل کاهش پروازهای عبوری از آسمان ایران گفت: خوشبختانه پرواز هواپیماهای اروپایی برفراز ایران همچنان ادامه دارد.

علی عابدزاده افزود: دلیل اصلی این کاهش این است که کشورهای حوزه خلیج‌فارس به ویژه بحرین، امارات و عربستان با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری سنگینی در حوزه کنترل فضای کشور خود داشته‌اند و از اینکه به‌رغم این سرمایه‌گذاری‌ها، پروازهای عبوری آنها از آسمان ایران طی یک سال اخیر افزایش یافته، ناراضی هستند.

وی گفت: دلیل کاهش پروازهای عبوری از فضای کشور به دلیل حملات هوایی روسیه به سوریه نیست، بلکه به دلیل تبلیغات این کشورها علیه انجام پروازهای عبوری از آسمان ایران است.


معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: طی چند روز اخیر خوشبختانه میزان روند نزولی میزان پروازهای عبوری روبه کاهش است و ما از همکاران خود در ایکائو درخواست کردیم دلایل و توجیهات خود را برای کاهش پروازهای عبوری اعلام کنند، خوشبختانه پرواز هواپیماهای اروپایی برفراز ایران همچنان ادامه دارد و امیدواریم این مشکل هرچه سریع‌تر برطرف شود که در این زمینه با نیروهای مسلح و سازمان بین‌المللی هوانوردی(ایکائو) در ارتباط هستیم.