گروه خبر: سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه همچنان پولی از طرف بابک زنجانی واریز نشده، از شناسایی و بازداشت چند نفر به خاطر اقدام علیه امنیت ملی کشور خبر داد. محسنی اژه‌ای روز گذشته در نشست خبری هفتگی اش افزود: با تشخیص دادستان کل کشور، هیچ محدودیتی برای نام بردن بابک زنجانی وجود ندارد و دیگر نیازی نیست «ب.ز» بگوییم.

به گزارش «ایرنا» محسنی اژه‌ای ادامه داد: همچنین در مورد کسانی که بر اساس گزارش سیستم اطلاعاتی کشور علیه امنیت کشور اقداماتی داشتند، چند نفر شناسایی و بازداشت شده‌اند و پرونده در حال رسیدگی مقدماتی است و از بیان جزئیات آن معذورم.محسنی اژه‌ای با تکذیب خبر بازداشت دو نفر از عوامل وابسته به ریاست جمهوری گفت: هیچ کس از نهاد ریاست جمهوری بازداشت نشده و اینکه افرادی از عوامل وابسته به ریاست‌جمهوری بازداشت شده‌اند یا نه، باید بگویم کسی را از این عوامل نمی‌شناسم.همچنین به گزارش میزان، محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از مسوولان از جمله رئیس‌جمهوری و شورای عالی امنیت مواضعی نسبت به بازداشت‌های اخیر کسانی که مخل امنیت کشور بودند داشتند آیا قوه قضائیه نیز موضعی در این خصوص دارد یا خیر، گفت: قوه قضائیه موضع ندارد و طبق روال قانونی خود به پرونده‌ای که تشکیل می‌شود رسیدگی می‌کند و در این خصوص نیز مثل همه پرونده‌ها عمل خواهد کرد.محسنی اژه‌ای، دستگیری چند نفر از اعضای شبکه‌های غیراخلاقی را کذب دانست و گفت: این خبر صحت ندارد و دادستان قزوین نیز گفته است این خبر درست نیست و فردی که این موضوع را منتشر کرده احضار کردیم.وی در ادامه از بازداشت موقت ۸ نفر در ارتباط با پرونده موسسه میزان خبر داد.


حکم جیسون رضاییان صادر شده است

او درمورد آخرین وضعیت پرونده جیسون رضاییان نیز گفت: حکم این پرونده صادر شده است اما اینکه ابلاغ شده، اطلاعی ندارم.محسنی اژه‌ای همچنین روز گذشته اعلام کرد: اسامی بدهکاران بیش از صد میلیون تومانی که حکم آنها نیز قطعیت یافته بطور کامل منتشر می‌شود نه به‌صورت اختصاری.وی درباره آخرین وضعیت پرونده حمید بقایی، معاون اجرایی دولت دهم افزود: این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و این فرد همچنان در بازداشت موقت به‌سر می‌برد و هنوز کیفرخواستی برای پرونده آقای بقایی صادر نشده است. به گزارش «ایرنا» سخنگوی قوه قضائیه دربخش دیگری از سخنانش اعلام کرد که تاکنون 12 قاضی به منظور شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفا داده‌اند. به گزارش میزان، وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آخرین وضعیت پرونده احمدی‌نژاد پس از دو سال به کجا رسید؟ گفت: «اتفاق خاصی نیفتاده است.»