شکایت جدید علیه تسلا

اکنون، هیات منصفه تصمیم خواهد گرفت که آیا تسلا به دلیل کلاهبرداری از مصرف‌کننده به دلیل تبلیغ نادرست فناوری مدل X به عنوان خودروی ایمن و سهل‌انگاری برای وجود نقص‌های ادعا‌شده در طراحی نرم‌افزار خودرو، مقصر است یا خیر.بر اساس خلاصه محاکمه، پسر هارکورت پا روی پدال ترمز گذاشت و ماشین روشن شد. این مدل X با سرعت بیش از هشت مایل در ساعت به سمت هارکورت به جلو حرکت کرد. وقتی تسلا به او برخورد کرد، هارکورت عملا زمانی برای نشان دادن واکنش نداشت. او همسایه‌های آن طرف خیابان را برای دریافت کمک صدا زد و از کسی خواست که با ۹۱۱ تماس بگیرد.

یک هفته بعد دخترش را نارس و با لگن شکسته به دنیا آورد. وکلای هارکورت این زایمان را به دلیل جراحات واردشده به او به عنوان یک زایمان «طاقت‌فرسا» توصیف کردند. هارکورت شکایتی علیه تسلا تنظیم کرد و ادعا کرد طراحی ناایمن خودرو منجر به تصادف شده است. برخلاف خودروهای معمولی، خودروهای برقی تسلا سوئیچ یا کلید احتراق برای روشن یا خاموش کردن ندارند.تسلا این موضوع را رد و انکار کرد که تسلا مدل X ۲۰۱۸ نقصی داشته است. این شرکت استدلال کرد جراحات هارکورت نتیجه سهل‌انگاری خود خانم هارکورت در رها کردن پسرش بوده است. تسلا ادعا می‌کند که «قابلیت‌های پیشرفته کمک راننده» این وسیله نقلیه با کاهش گشتاور موتور و کاهش سرعت خودرو جان مادر را نجات داده است.

محاکمه این پرونده در روز ۱۱ آوریل آغاز شد و هیات منصفه تصمیم خواهد گرفت که آیا تسلا مقصر این تصادف است یا خیر. هارکورت به دنبال دریافت مبلغ نامشخصی از خسارت هزینه‌های پزشکی، ناراحتی عاطفی و سایر هزینه‌هاست. تسلا به‌تازگی در مورد ایمنی خودروهای خود مورد توجه قرار گرفته است. در اوایل این ماه، تسلا یک دعوای حقوقی دیگر در کالیفرنیا را با پرداخت مبلغی نامشخص حل‌وفصل کرد. والتر هوانگ، مهندس اپل در سال ۲۰۱۹ بر اثر تصادف مدل X در حین رانندگی خودکار کشته شده است.