ایسنا - مدیرعامل ایران خودرو هرگونه درخواست جدید این شرکت برای افزایش قیمت محصولات را تکذیب و اعلام کرد این شرکت برنامه‌ جدیدی برای افزایش قیمت محصولات خود ندارد.

جواد نجم‌الدین اظهار کرد: ایران خودرو درخواست جدیدی برای افزایش قیمت محصولات خود نداشته است. وی با بیان این‌که چندی پیش سه محصول این شرکت کاهش قیمت و سه خودرو نیز افزایش قیمت داشته‌اند، خاطرنشان کرد: به غیر از این موارد این شرکت مصوبه و درخواست جدیدی برای افزایش قیمت نداشته است.

او خاطرنشان کرد: چندی پیش قیمت تندر ۹۰ معادل ۵/۳ درصد، پژو ۲۰۶ معادل دو درصد و سوزوکی معادل شش درصد افزایش و پارس معادل ۳ درصد، پژو۴۰۵ معادل سه درصد و سمند معادل ۵/۲ درصد کاهش داشت.

نجم‌الدین تصریح کرد: افزایش قیمت برخی محصولات به دلیل رشد نرخ مواد اولیه و دیگر هزینه‌های تولید مانند انرژی بوده است.

از حدود سه ماه پیش نرخ ارز افزایش یافت. به دنبال‌ آن برخی خودروسازان عنوان کردند با توجه به وارداتی بودن برخی قطعات خودرو، هزینه تامین مواد اولیه رشد یافته و در نتیجه قیمت فروش خودروها نیز باید افزایش یابد.

در این میان برخی خودروسازان راسا نسبت به افزایش قیمت برخی محصولات خود اقدام کردند. برخی نیز درخواست افزایش قیمت را به کمیته قیمت‌گذاری خودرو ارائه کرده‌ و در انتظار کسب مجوز افزایش قیمت به سر می‌برند.