فارس - قائم‌مقام مدیرعامل سایپا از قطع مذاکرات این شرکت با پروتون خبر داد و گفت: طراحی دو پلت‌فرم ملی با هدف تولید خودروی زیر ۱۵ میلیون تومان توسط سایپا در حال انجام است. محمد سعید فلاحی در پاسخ به این سوال که آیا همکاری سایپا و پروتون منتفی شده است، اظهار داشت: با پروتون کار خاصی انجام نداده بودیم که حالا منتفی شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ وقت قرار نبود با شرکت پروتون خودروی مشترکی تولید کنیم، تصریح کرد: نمایندگان شرکت پروتون خیلی علاقه‌مند بودند که با سایپا همکاری کنند ولی ای کاش ما هم به اندازه آنها علاقه‌مند بودیم.

فلاحی تاکید کرد: هیچ وقت قرار نبود سایپا محصول مشترک با برند پروتون تولید کند بلکه زمانی ما آنها را ارزیابی کردیم تا ببینیم آیا می‌توانند با ما در تولید محصول مشترک که دارای طراحی و مهندسی مشترک باشد، همکاری کنند یا خیر.

وی با بیان اینکه بحث دریافت دانش فنی یا لیسانس از پروتون هیچ وقت مطرح نبوده است، گفت: شرکت پروتون به مراتب از سایپا کوچکتر است و قابلیت‌های پایین‌تری دارد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین سایپا و پروتون وجود ندارد.

قائم مقام مدیرعامل سایپا در ادامه در خصوص طراحی پلت فرم ملی توسط شرکت سایپا نیز گفت: به جزء پلت‌فرم‌های موجود در سایپا مانند ایکس ۱۰۰، ایکس ۲۰۰ و ایکس ۹۰، طراحی دو پلت فرم را نیز در محدوده قیمتی پایین در دستور اجرا داریم.

وی تصریح کرد: این دو پلت فرم برای تولید خودرو در محدوده قیمتی زیر ۱۵ میلیون تومان طراحی می‌شوند.