گروه خودرو- با وجود طرح سهمیه‌بندی بنزین رغبت به خودروهای شاسی‌بلند در کشور همچنان چشمگیر است، به طوری که هم‌اکنون بیش از ۱۰ مدل خودروی شاسی‌بلند وارد کشور شده که این امر انتخاب را برای متقاضیان این‌ نوع خودروها راحت‌تر کرده است.

حال امروز قصد داریم در ستون حق انتخاب دو خودروی سانتافه و سورنتو را با یکدیگر مقایسه کرده و انتخاب را به شما واگذار کنیم. سانتافه محصول شرکت هیوندایی کره است که در دو مدل دنده‌اتومات و دنده‌معمولی وارد کشور شده که امروز مدل دنده‌اتومات این خودرو مد نظر است. تعداد بالای این خودرو وارداتی طی یکسال گذشته در کشور نشان‌دهنده طرفداران زیاد آن است. دو خودروی کیاسورنتو و

هیونداسانتافه هرچند در رنج قیمتی ۵۰ تا ۵۲میلیون تومان قرار دارند، اما از لحاظ فنی با یکدیگر متفاوت هستند به طوری که سورنتو دنده اتومات از موتور ۳۴۰۰ سی‌سی بهره می‌برد که با این موتور توانایی تولید ۲۴۲ اسب‌بخار قدرت را دارد؛ سانتافه اتوماتیک نیز به موتور ۲۷۰۰ سی‌سی مجهز است که به واسطه آن می‌تواند ۱۸۸ اسب‌بخار قدرت تولید کند. حجم بالای موتور سورنتو موجب می‌شود شما طی ۲/۹ ثانیه به شتاب صفر تا صد دست پیدا ‌کنید اما با سانتافه برای رسیدن به این شتاب نیازمند ۷/۱۱ ثانیه زمان هستید. همچنین شما با سانتافه می‌توانید سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت را تجربه کنید در حالی که با سورنتو می‌توانید تا سقف ۱۹۰ کیلومتر در ساعت گاز بدهید. اما نگاهی به مصرف سوخت این دو خودرو حکایت از بهینه بودن سانتافه دارد به طوری که این خودرو در هر صد کیلومتر ۶/۱۰ لیتر بنزین مصرف می‌کند در حالی که سورنتو برای طی کردن این مصافت ۹/۱۱ لیتر بنزین می‌سوزاند.

این دو خودرو از لحاظ تجهیزات ایمنی نیز در یک سطح قرار دارند به طوری که هر دو به سیستم ترمز ABS (ضدقفل) و ایربگ (کیسه هوا) مجهز هستند. در‌حال‌حاضر خودروی سانتافه دنده اتومات با قیمت ۵۲میلیون و سورنتو دنده اتومات نیز با قیمت ۵۰میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شوند.