دو شرکت فولکس واگن و ب‌ام‌و اعلام کرده‌اند که انتظار دارند با ادامه افت قیمت‌ها و کاهش فروش در چین سال دشواری را در ماه‌های پیش رو سپری کنند. طبق گفته مارتین وینتر کورن - مدیر فولکس واگن - این شرکت در حال رویارویی با شرایط اقتصادی سخت و رقابتی بسیار دشوارتر است. از سویی نوربرت رایتهوفر - مدیر ب‌ام‌و - اذعان داشته که ب‌ام‌و، بزرگ‌ترین تولید‌کننده خودروهای لوکس جهان، همچنان به چالش خود در بازار ادامه خواهد داد. گروه خودرو - دو شرکت فولکس واگن و ب‌ام‌و اعلام کرده‌اند که انتظار دارند با ادامه افت قیمت‌ها و کاهش فروش در چین سال دشواری را در ماه‌های پیش رو سپری کنند. طبق گفته مارتین وینتر کورن - مدیر فولکس واگن - این شرکت در حال رویارویی با شرایط اقتصادی سخت و رقابتی بسیار دشوارتر است. از سویی نوربرت رایتهوفر - مدیر ب‌ام‌و - اذعان داشته که ب‌ام‌و، بزرگ‌ترین تولید‌کننده خودروهای لوکس جهان، همچنان به چالش خود در بازار ادامه خواهد داد.

فروش خودرو در سال 2012 اروپا کاهش یافته و به کمترین مقدار خود ظرف هفده سال گذشته رسیده است. در حال حاضر دو شرکت ب‌ام‌و و فولکس واگن به منظور جبران خسارات وارده به جای تمرکز بر روی بازار خانگی شان، تمام انرژی خود را راصرف رقابت در بازارهای ایالات‌متحده و چین کرده‌اند.

ب‌ام‌و اعلام کرد که سود‌دهی‌اش در سال گذشته افت کرده است و پیش‌بینی می‌کند که در سال‌جاری نیز شاهد کاهش درآمدها باشد. کارشناسان بر این باور هستند که اروپا تنها بازاری نیست که فروش در آن در حال نوسان است، بلکه رشد بازاری مثل چین نیز در این مدت اخیر یک رقمی شده است و احتمالا در ایالات‌متحده نیز شاهد عدم رشد فروش در سال 2013 باشیم.