ایسنا - معاون وزیر دارایی مالزی، ایران را از شرکای استراتژیک پروتون خواند. داتوک دونالد، معاون وزیر دارایی مالزی در تازه‌ترین اظهارنظر خود در خصوص شرکت خودروسازی پروتون گفت: پروتون خودروساز ملی مالزی است که پس از شکست مذاکراتش با شرکت خودروسازی فولکس واگن، به تلاش‌های خود برای یافتن شریک استراتژیک جدید ادامه خواهد داد.

وی تصریح کرد: از جمله شرکا و ارتباطات استراتژیک حال حاضر پروتون می‌توان به ایران، چین و همکاری تولید با شرکت میتسوبیشی اشاره کرد.

او ادامه داد: فضای رقابتی فزآینده در بازارهای خودرویی جهان تلاش‌های پروتون برای یافتن شریک استراتژیک جدیدش را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

دونالد تصریح کرد: دولت مالزی به تلاش‌های خود برای تضمین رقابتی بودن پروتون ادامه خواهد داد.

گفتنی است، شرکت پروتون طی دو سال اخیر به شرکتی غیرسودده تبدیل شده است.

به گزارش بلومبرگ، پروتون تاکنون با شرکت‌هایی مانند فولکس‌واگن و جنرال‌موتورز برای تولید و سرمایه‌گذاری مشترک وارد مذاکره شده که البته این مذاکرات نتیجه‌ای در بر نداشته است.

اما برنامه دولت مالزی برای پیدا کردن شریکی مناسب برای شرکت خودروسازی پروتون در حالی مطرح شده که پیش از این شرکت خودروسازی سایپای ایران قصد داشت با پروتون وارد همکاری مشترک شود. هرچند این اقدام شرکت سایپا اعتراض‌هایی را نیز برانگیخته بود.

با این وجود باید منتظر ماند و دید آیا دولت مالزی سایپا را برای همکاری مشترک با پروتون ترجیح خواهد داد یا این‌که خودروسازان معتبرتر دیگری مدنظر دولت مالزی قرار خواهند گرفت؟