گروه خودرو - ستون «حق انتخاب» را حتما به یاد دارید ، دوسال پیش در صفحه خودرو ستونی چاپ می‌شد که در آن خودروهایی که در محدوه قیمتی یکدیگر بودند و یا مشخصات فنی یکسانی داشتند به مشتریان معرفی می‌شد. هدف از چاپ این ستون ارایه اطلاعاتی جهت خرید راحت‌تر بود. حال تصمیم به راه‌اندازی ستونی دیگر برای خرید راحت‌تر خودرو داریم. اما در این ستون قرار نیست خودروهای تولیدی و یا وارداتی را با یکدیگر مقایسه کنیم بلکه در ستون مذکور تنها به معرفی خودروها خواهیم پرداخت. همچنین قرار نیست که در این ستون پیشنهادی بابت خرید به مشتریان ارایه کنیم، هدف ما تنها معرفی خودروهای داخلی و وارداتی است که بدون هیچ گزینشی معرفی می‌شوند. اما امروز قصد داریم کیا اسپورتج ۲۰۱۱ که به تازگی وارد کشور شده را معرفی کنیم.

کیا اسپورتج ۲۰۱۱، خودرویی است شاسی بلند که به موتور شش سیلندر با حجم موتور ۲۷۰۰ سی‌سی مجهز است و توان تولید ۱۷۵ اسب بخار قدرت را دارد. گیربکس این خودرو نیز چهار دنده اتوماتیک است.

کیا اسپورتج ۲۰۱۱ همچنین دارای باک ۶۵ لیتری است که در هر ۱۰۰ کیلومتر در سیکل ترکیبی ۱۰ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

از سوی دیگر اسپورتج جدید از سیستم ترمز دیسکی برای چرخ های عقب ، سیستم ترمز ضد قفل ABS و سیستم توزیع الکترونیک نیروی مرکز برخوردار است.

اسپورتج همچنین به هشت کیسه هوا ( ایربگ ) مجهز است.

براساس قیمت اعلام شده از سوی شرکت اطلس خودرو واردکننده کیا اسپورتج این خودرو ۵۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

ورود مدل جدید اسپورتج به بازار در حالی است که سال گذشته تولید مدل قدیمی این خودرو در شرکت سایپا مطرح بود که به نتیجه نرسید.