ایسنا - دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به رشد تولید خودرو در آذر‌ماه امسال حفظ این روند را مشروط به کمک دولت و پرداخت تسهیلات 2000 میلیارد تومانی مصوب دانست.

احمد نعمت‌بخش اظهار کرد: در‌ماه گذشته خودروسازان با فروش برخی از اموال خود توانستند تیراژ تولید خودرو را افزایش دهند. وی با بیان اینکه با این حال با کار فروش اموال مقطعی بوده و مشکلات اصلی خودروسازان را حل نمی‌کند، خاطرنشان کرد: مشکل اصلی خودروسازان ضرر و زیان بیش از پنج هزار میلیارد تومانی در یک‌سال و نیم اخیر است که منجر به بروز بحران نقدینگی در این صنعت شده است.
نعمت‌بخش ادامه داد: در این شرایط خودروسازان نیازمند تزریق نقدینگی چند هزار میلیارد تومانی هستند که البته پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان آن در اردیبهشت‌ماه سال گذشته به تصویب رسیده است. دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود: در صورت پرداخت این تسهیلات تیراژ تولید خودرو در کشور افزایش یافته و به موازات آن با کاهش هزینه‌ها و قیمت تمام شده تولید نرخ فروش این محصولات نیز کنترل خواهد شد.
نعمت‌بخش با بیان اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت علاقه‌مند به حل مشکلات صنعت خودرو و رشد تولید این محصولات است، تصریح کرد: ‌با این حال تا زمانی که تسهیلات مورد نیاز پرداخت نشود، این هدف محقق نخواهد شد.