گروه خودرو: آغاز عرضه خودرو از سوی خودروسازان، در حال هدایت بازار به سمت تعادلی نسبی است، به‌طوری‌که طبق اظهارات برخی از مسوولان شرکت‌های تولید‌کننده، تزریق هر روزه خودرو به بازار کاهش قیمت‌ها را در پی داشته است. خودروسازان از زمان آغاز عرضه خودرو بعد از رفع مشکل شماره‌گذاری، یعنی ۱۲ روز قبل، هر روز حداکثر تا سقف هفت هزار دستگاه خودرو را به دست مشتریان رسانده‌اند.

به گفته عبدالله بابایی، معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو تعداد کل خودروهای عرضه شده از سوی ایران‌خودرو در ۱۲ روز گذشته به مرز ۷۰ هزار دستگاه نزدیک شده است.

بابایی عقیده دارد افزایش عرضه خودرو باعث افت قیمت بسیاری از محصولات در بازار شده است و به زودی بازار با کاهش بیشتر قیمت‌ها همراه خواهد بود. او در همین رابطه به خبرنگار «دنیای اقتصاد» می‌گوید: با توجه به اینکه افزایش عرضه به تازگی اتفاق افتاده، بازار هنوز کمی سردرگم است اما کاهش اولیه قیمت‌ها روند رو به مثبتی داشته است. بابایی در ادامه تاکید می‌کند که طی هفته‌های آتی شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها خواهیم بود، اما به هر حال باید محدودیت‌های بیشتری برای ثبت‌نام خودرو بگذاریم تا فاصله قیمت کارخانه و بازار کمتر شود و خودرو به دست مشتری واقعی برسد. حسن فروزانمهر، مدیر بازاریابی و فروش سایپا نیز در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» تعداد خودروهای عرضه شده از سوی سایپا به بازار را ۳۵ هزار دستگاه عنوان می‌کند.

فروزانمهر عقیده دارد عرضه خودرو از سوی خودروسازان طی سه هفته گذشته، در تهران کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت‌ها را به دنبال داشته است. او عقیده دارد کاهش قیمت در شهرستان‌ها از تهران نیز بیشتر بوده است.

در این زمینه اظهارات فعالان بازار نیز از کاهش قیمت‌ها در بازار خبر می‌دهد. یک فعال بازار، عرضه خودرو به بازار از سوی خودروسازان را تاثیرگذار اعلام کرده و می‌گوید هر خودرو به طور متوسط یک تا ۲ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.