رئیس پنتاگون در بیمارستان

وی افزود: «به معاون وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش و همچنین کاخ سفید و اعضای کنگره اطلاع داده شده است.» در بیانیه دوم عصر یکشنبه، ژنرال رایدر گفت که آستین، ۷۰ساله، حدود ساعت ۴:۵۵ بعدازظهر «وظایف و امور» دفتر خود را به معاون وزیر دفاع، کاتلین اچ.‌هیکس، منتقل کرده است. بیانیه دیگری که اواخر یکشنبه توسط دو پزشک ارشد والتر رید صادر شد، گفت که آستین همان شب پس از یک سری آزمایش‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شده است. پزشکان، جان مدوکس و گریگوری چسنات گفتند که مشخص نیست او چه مدت در بیمارستان بستری خواهد شد. ماه گذشته، آستین چندین روز را در والتر رید برای درمان عوارض مربوط به جراحی اخیر سرطان پروستات گذراند. پزشکان در بیانیه خود در روز یکشنبه گفتند که مشکل مثانه او انتظار نمی‌رود که بهبودی کامل مورد انتظارش را به تاخیر بیندازد و رویه درمانی او همچنان عالی است. به‌نظر می‌رسد که این اطلاعیه‌ها با هدف نشان دادن شفافیت درباره وضعیت پزشکی آستین بوده و بر این واقعیت تاکید دارد که چندین مقام ارشد در سراسر دولت ایالات متحده مطلع شده‌اند.

 آستین ماه گذشته پس از مخفی نگه داشتن حضورش در بیمارستان از سوی مقامات ارشد دولت، از جمله رئیس‌جمهور، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، وزیر امور خارجه و مقامات ارشد پنتاگون، از جمله افرادی که تحت امر وی بودند، مورد انتقاد گسترده قرار گرفت. آستین همچنین به رئیس‌جمهور اطلاع نداده بود که در ماه دسامبر تحت عمل جراحی اولیه قرار گرفته است. قانون‌گذاران از پنتاگون خواستند تا پاسخ‌هایی درباره اینکه چرا بسیاری از مقامات در بی‌خبری نگه داشته شده‌اند، ارائه کند.  جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده در ۱۲ژانویه گفت که هنوز به آستین اعتماد دارد؛ اما وقتی از رئیس‌جمهور پرسیده شد که آیا عدم اطلاع آستین مبنی بر خارج شدن از کمیسیون، اشتباه بوده است، جو بایدن پاسخ داد: «بله».

همچنین عدم اطلاع به‌موقع درباره بستری‌شدن آستین به نمایندگان کنگره و حتی کاخ سفید باعث شد تا بسیاری خواستار استعفای او شوند؛ چراکه آستین به‌طور مستقیم پس از رئیس‌جمهور آمریکا، ارتش ایالات متحده را رهبری می‌کند و وظایفش ایجاب می‌کند که او در هر لحظه برای مقابله با هر بحران امنیت ملی در دسترس باشد. آستین، ژنرال چهار ستاره بازنشسته ارتش و فرمانده سابق فرماندهی مرکزی ایالات متحده، بیش از ۴۰سال در ارتش خدمت کرده بود، زمانی که در سال۲۰۲۱ به‌عنوان بالاترین پست پنتاگون مشغول به‌کار شد. او سعی کرده است بخش‌های زیادی از زندگی خود را از توجه عمومی دور نگه دارد.