گروه بین‌الملل- دیروز موسسه رتبه‌بندی استاندارد اند‌پورز رتبه اعتباری بانک سنت‌آندر و بانک بیلبائو ویزکایا را که بزرگ‌ترین بانک‌های وام‌دهنده اسپانیایی هستند، به همراه نه بانک دیگر کاهش داد.

به گزارش بلومبرگ، استاندارد اند پورز دیروز در بیانیه‌ای رتبه اعتبارات بلند مدت سنت‌آندر را از -A تا دو رتبه کاهش داد و به BBB رساند و چشم‌انداز آن را نیز به منفی تنزل داد. این موسسه همچنین رتبه اعتبارات کوتاه مدت چهار بانک اسپانیا را کاهش داد و رتبه شش بانک دیگر را هم به منفی تنزل داد. بر اساس بیانیه دیروز استاندارد اند پورز، این موسسه بررسی کاهش رتبه اعتبارات بانک‌های اسپانیایی را ادامه خواهد داد و اعلام کرده است که نتایج این فرآیند را در ماه آینده میلادی اعلام خواهد نمود. اعلامیه دیروز موسسه افزوده است که در هفته گذشته رتبه اعتبارات کشور اسپانیا به -BBB کاهش یافته بود و این باعث شد رتبه اعتباری وام‌دهندگان این کشور که از رتبه اعتباری کل کشور بالاتر مانده بود، مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

نگرانی از اعتبار کشور اسپانیا زمانی افزایش یافت که دولت این کشور در ماه ژوئن خواستار دریافت کمک ۱۰۰ میلیارد یورویی (۱۲۹ میلیارد دلاری) از اتحادیه اروپا شد تا بتواند به این وسیله بانک‌های وام‌دهنده خود را تقویت کند.