کاترین اشتون، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست‌های امنیتی اتحادیه اروپا اعلام کرد که تصمیم ندارد سال آینده میلادی بار دیگر این سمت را در اختیار بگیرد. گروه بین‌الملل- کاترین اشتون، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست‌های امنیتی اتحادیه اروپا اعلام کرد که تصمیم ندارد سال آینده میلادی بار دیگر این سمت را در اختیار بگیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت آلمانی فوکوس آن لاین، کاترین اشتون در همین زمینه اعلام کرد: «اینکه بخواهم برای بار دوم نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست‌های امنیتی بشوم، امری بعید است. این سمت باید در اختیار شخص دیگری قرار بگیرد. او با بیان اینکه مدیریت امور سیاسی اتحادیه اروپا امری آسان نیست، تاکید کرد: «افرادی هستند که می‌توانند آنچه را که من محقق نساختم، عملی کنند. بنابراین بهتر است که من در سال ۲۰۱۴ منصب خود را ترک کنم.» کاترین اشتون به دلیل عملکرد خود در سمت مدیر سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار‌ها با انتقادات شدیدی روبه‌رو شده‌است.

آلن ژوپه، وزیر امور خارجه سابق فرانسه، در مارس ۲۰۱۲ از اشتون خواسته‌بود تا عملکرد کمیساریایی را که در سال ۲۰۰۹ تاسیس شد، بهبود بخشد. کاترین اشتون عضو حزب کارگر بریتانیاست و در سال ۱۹۹۹ لقب بارونس گرفت. او در خانواده‌ای از طبقه کارگر در لانکشایر بریتانیا به دنیا آمد و نخستین عضو خانواده‌اش بود که توانست به دانشگاه راه پیدا کند. او تا پیش از فعالیت سیاسی در کمپین خلع سلاح هسته‌ای فعالیت می‌کرد و تا مقام معاونت این سازمان پیش رفت. اشتون در زمان نخست وزیری تونی بلر، معاون وزیر آموزش و مهارت‌های بریتانیا بود. او در سال ۲۰۰۹ به عنوان مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا انتخاب شد و پیش از این کمیسر عالی اتحادیه اروپا در امور تجارت و بازرگانی بود.