فارس- دولت چین کار رسیدگی و تحقیق در مورد شکایت‌های مربوط به واردات ناعادلانه مرغ و فرآورده‌های گوشتی از آمریکا را آغاز کرده است. آسوشیتدپرس اعلام کرد، تجار و بازرگانان چینی بر این باورند که دولت آمریکا با پرداخت یارانه غیر‌قانونی به تولید‌کنندگان مرغ و فرآورده‌های گوشتی، رقابت ناعادلانه ای را با تولید‌کنندگان چینی آغاز کردند. این مساله موجب افزایش تنش در روابط تجاری دو کشور شده است. وزارت بازرگانی چین اعلام کرد، بنا بر درخواست شرکت‌های چینی، تحقیقات گسترده‌ای در خصوص واردات ناعادلانه گوشت مرغ از آمریکا آغاز شده که این مساله زیان و ضرر زیادی به تولید‌کنندگان داخلی وارد کرده است. این در حالی است که آمریکا و واشنگتن یکدیگر را به اتخاذ سیاست‌های حمایتی متهم می‌کنند.

شرکت‌های آمریکایی نیز به تازگی شکایتی را بر ضد واردات کاغذ از چین مطرح کرده‌اند. دولت چین نیز شکایتی را بر ضد افزایش تعرفه واردات تایرهای این کشور به آمریکا در سازمان تجارت جهانی مطرح کرده است.

دو کشور بر سر دستیابی به بازار آهن و فولاد، موسیقی و فیلم با یکدیگر اختلافات زیادی دارند. چین به تازگی در مناقشه تجاری بر سر محدودیت فروش موسیقی، فیلم و کتاب‌های آمریکایی در بازار چین به پیروزی رسیده است.