گروه بین‌الملل- وزارت تجارت و صنعت مالزی خبر داد: تجارت مالزی در ماه اوت امسال با افزایش 2/13 درصدی به 37/37 میلیارد دلار رسید.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سبا خبرگزاری یمن، تجارت کشور مالزی از مرز 37 میلیارد دلار در ماه اوت گذشت. بنابراین گزارش، تجارت مالزی در ماه اوت سال 2013 با افزایش 2/13 درصدی به 69/118 میلیارد رینگیت (واحد پول مالزی) یعنی معادل حدود 37/37 میلیارد دلار آمریکا رسید. وزارت تجارت و صنعت مالزی در بیانیه‌ای اضافه کرد: این افزایش با حمایت تجاری با (آسه آن) به ارزش 49/4 میلیارد رینگیت است. چین با 56/3 میلیارد رینگیت و تایوان با 39/1 میلیارد رینگیت در این افزایش تاثیر داشتند.
در ادامه این گزارش آمده است: صادرات در طول دوره مورد نظر به ارزش ۴/۱۲ درصد رسید که معادل ۹/۶۲ میلیارد رینگیت به نسبت سال گذشته است. این بالاترین رقم صادرات ماهانه است که در هشت ماه اول سال ۲۰۱۳ ثبت شده است. بر اساس گزارش ماهانه این کشور، صادرات مالزی به ۶/۳ درصد رسید که در مقایسه با سه ماه گذشته شاهد رشد بوده است. واردات ماه اوت مالزی شاهد رشد ۱/۱۴ درصدی بوده است تا به ارزش ۷۹/۵۵ میلیارد رینگیت برسد.
این عدد در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته خود نزدیک است. کالاهای وارداتی واسطه‌ای مالزی هم شاهد رشد ۱/۳درصدی بوده است.