گروه بین‌الملل: حزب ملی گرای بهاراتیا جاناتای هند پس از پیروزی قاطع «نارندرا مودی» در انتخابات پارلمانی این کشور اعلام کرد: «فصل جدیدی» در راه است. به گزارش « ایسنا»، پیروزی حزب نارندرا مودی که از رهبران تندروی هند محسوب می‌شود، بزرگ‌ترین پیروزی این حزب پس از ۳۰ سال است و آنها متعهد شده‌اند تا اقتصاد کشورشان را بار دیگر احیا کنند. نتایج اولیه انتخابات پس از ۶ هفته ماراتن انتخاباتی نشان داد که حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) به رهبری مودی از سال ۱۹۸۴ برای اولین بار توانست تنها حزبی باشد که اکثریت را در پارلمان به دست می‌آورد. بیشتر جمعیت ۲ / ۱ میلیارد نفری هند را که اکثر فقرا تشکیل می‌دهند و بیش از نیمی از آنها زیر ۲۵ سال هستند، هیچ‌گاه شاهد چنین پیروزی انتخاباتی‌ای نبوده‌اند و در دوران اختلاف میان سیاست‌گذاران در دولت‌های ائتلافی رشد کرده‌اند. مودی ۶۳ ساله که پسر یک چای فروش است، در سال ۲۰۰۲ در زادگاهش که ایالت گجرات است شاهد اعتراضات ضد مسلمان بود. وی در پایگاه اجتماعی توئیتر نوشت: هند پیروز شد. روزهای خوب در راهند. وی همچنین متعهد شد که «آرزوهای ۲ / ۱ میلیارد نفر» را برآورده سازد. نخست‌وزیر آتی هند گفت: تب و تاب انتخابات به پایان رسید و مردم حکم خود را دادند و آن این بود که آنها از ما می‌خواهند که هند را به جلو ببریم تا آرزوهای ۲ / ۱ میلیارد نفر را برآورده سازیم. هیچ دشمنی در دموکراسی وجود ندارد و تنها اپوزیسیون وجود دارد. من عشق شما را می‌گیرم و پیش از آنکه بازگردم، آن را به پیشرفت تبدیل می‌کنم.

وی افزود: برای اداره دولت وظیفه دارم که همه را با خود همراه سازم. من می‌خواهم از حمایت تمامی شما برخوردار شوم تا بتوانم کشور را رو به جلو ببرم. حمایت همگانی و توسعه همگانی شعار ماست و اینکه کلمات پوشالی نیست، بلکه روح ماست، برای همین است که مردم به ما رای اکثریت را دادند.

در همین حال پیروزی ملی گرایان هند با استقبال گسترده و پیام‌های تبریک سران جهان روبه‌رو شد. همچنین رهبران احزاب داخلی هند نیز با استقبال از نتایج انتخابات، به مودی تبریک گفتند. سونیا گاندی، رهبر حزب حاکم کنونی «کنگره» گفت: ما می‌دانیم که پیروزی و شکست هر دو بخشی از دموکراسی است. ما به تصمیم مردم احترام می‌گذاریم. من مسوولیت شکست حزبم را می‌پذیرم.