دویچه وله: «شبکه زیرزمینی ناسیونال سوسیالیست‌ها» که از جنایات نازی‌ها در دوران هیتلر الهام می‌گرفت، در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ هشت شهروند ترک‌تبار، یک شهروند یونانی‌تبار و یک پلیس زن آلمانی را در شهرهای مختلف این کشور به قتل رساند.

براساس گزارش‌های پلیس امنیتی آلمان، گروه «زیرزمینی ناسیونال سوسیالیست‌ها»، «گروه زاوئرلند»، «گروه ترور دوسلدورف»، «سوءقصد‌کنندگان فرودگاه فرانکفورت» و «بمب‌گذار ایستگاه راه‌آهن بن»، از جمله گروه‌ها و افراد مستقلی بودند که در چند سال گذشته امنیت آلمان را به خطر انداختند و با عملیات تروریستی خود، بسیاری از شهروندان این کشور را به قتل رساندند. برخی از اعضای این شبکه‌ها خودکشی کردند. تنها عامل اصلی باقی‌مانده زنی به‌نام «بئاته چه‌په» است که محاکمه او هنوز ادامه دارد. بسیاری از اعضای این گروه‌ها متولد کوزوو، ترکیه، پاکستان و ازبکستان بوده و برخی هم در اردوهای نظامی طالبان پاکستان در استان وزیرستان آموزش دیده و با کاربرد سلاح‌های سنگین و سبک آشنا شده‌اند.

برخی از اعضای این گروه‌ها قصد انجام عملیات‌هایی در خاک آلمان داشتند که دستگیر شدند. برخی دیگر هم در حال بازگشت به کشورهای خود دستگیر شدند. برخی دیگر از اعضای آنها هم قصد اعزام به سوریه و عراق و پیوستن به داعش را داشتند که دستگیر شدند. به نظر می‌رسد « اتحادیه جهاد اسلامی» که مرکز اصلی اش در ازبکستان است و «واحد هامبورگ» جدی‌ترین گروه‌هایی بودند که قصد وارد آوردن تلفات به آلمان را داشتند. برخی گزارش‌ها حاکی است که آلمان به خاکریز اروپا در برابر نیروهای افراطی تبدیل شده است. اغلب تروریست‌های این کشور به گروه مهاجران یا مهاجرتباران تعلق دارند.