مهم ترین عوامل تشدید تصادفات از نگاه سردار هادیانفر

 سردار سید کمال هادیانفر در نشست شورای عالی حمل و نقل و ایمنی کشور که به ریاست معاون اول رئیس جمهور با موضوع بررسی تصمیمات و برنامه‌های عملیاتی برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای تا پایان دولت سیزدهم برگزار شد، گزارشی از وضعیت تصادفات و خسارات سال گذشته و پنج ماهه نخست سال جاری و همچنین پیشنهادات درخصوص مهمترین مشکلات و چالش های کاهش آمار جان باختگان تصادفات جاده ای از جمله آخرین وضعیت ناوگان‌های شخصی و عمومی بر اساس سن فرسودگی، آمار مقایسه ای حجم تردد برون شهری وسایل نقلیه، ‌وضعیت تردد درون شهری و پیش بینی روند تا سال ۱۴۰۵ و وضعیت خودروهای نو شماره و اسقاطی ارائه کرد.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: با توجه به رسیدن تعداد وسایل نقلیه در کشور به مرز ۴۰ میلیون دستگاه باید اقدام عاجل برای ساماندهی آنها و خروج دستگاه های اسقاطی و فرسوده صورت پذیرد.

توضیح شرکت تاکسی اینترنتی درباره سرویس مدارس

 

سردار هادیانفر در ادامه، با اشاره به عوامل تشدید تصادفات اظهار داشت: کمبود ناوگان عمومی درون شهری و برون شهری کشور، ضعف ایمنی خودروها و همچنین افزایش حجم ترددهای درون و برون شهری از جمله مهمترین عوامل تشدید کننده تصادفات جاده ای بوده است.

در این جلسه مقرر شد برنامه ها و راهکارها از جمله فرهنگ سازی و آموزش توسط دستگاه های فرهنگی، صدا و سیما و رسانه ها، ابلاغ وتخصیص اعتبارات برای تامین دوربین های ثبت تخلفات تاکتیکی برای پلیس راهور کشور،‌ توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری پاک و ایمن درون و برون شهری، واردات و تامین خودرو و موتورسیکلت های مورد نیاز پلیس و دستگاه های امدادی، تسریع در توسعه دوربین های هوشمند ثبت تخلفات و نظارتی، نصب سپر ایمن جلو و عقب برای کامیون ها، برنامه ویژه برای ارتقای کیفی استانداردهای خودروهای تولید داخل و تسریع در توسعه سامانه سپهتن نوین ایرانی انجام شود .

معاون اول رئیس جمهور در این جلسه، وزیر بهداشت را مکلف کرد که تعداد مورد نیاز بالگرد و آمبولانس اورژانس برای نوسازی ناوگان امدادی کشور در مسیرهای درون و برون شهری را به دولت ارائه کند تا با همکاری وزارت راه و شهرسازی نیازهای کشور در این بخش تامین شود.

براساس گزارش خبرگزاری پلیس ، همچنین معاون اول رئیس جمهور به استانداران سراسر کشور تکلیف کرد تا هرچه سریعتر برنامه رفع و اصلاح نقاط حادثه‌خیز تدوین کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.