ممنوعیت فعالیت‌ ورزشی در این شهر

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی و گزارشهای رسیده، فعالیت ورزشی دانش آموزان در فضای ورزشی رو باز و فعالیتهای ورزشی مجموعه های ورزشی رو باز در شیفت عصر را تا پایان امشب در شهرستان مشهد تعطیل کرد.

مهدی اله پور افزود: این تصمیم نظر به وقوع پدیده گرد و غبار برای شهر مشهد از سوی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی و تأکید بر وضعیت هشدار سطح نارنجی براثر پدیده گرد و غبار و اعلام ستاد مدیریت بحران مبنی بر آمادگی این ستاد برای مدیریت این پدیده و بر اساس شیوه نامه اجرایی مدیریت شرایط اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار اتخاذ شد.

وی اضافه کرد:با عنایت به اهمیت سلامت دانش آموزان مصوب شد، آموزش و پرورش وضعیت هشدار را به دانش آموزان حساس و دارای بیماری زمینه ای در شیفت عصر اطلاع رسانی کند و تمهیدات لازم را به عمل آورد.

دبیر کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار خراسان رضوی با توجه به شرایط جوی وقوع پدیده گرد و غبار توصیه کرد که شهروندان علاوه بر رعایت حفاظت فردی و استفاده از ماسک با محدود کردن یا حذف ترددهای غیرضروری در سطح فضای باز و حتی تردد با وسیله نقلیه شخصی در پیشگیری از درگیر شدن با پیامدهای پدیده گرد و غبار همراهی کنند.

اله پور تاکید کرد: جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر به شدت توصیه می شود و آنان باید فعالیت های بدنی، پیاده روی، ورزش، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

وی اضافه کرد: مدیران دستگاه های اجرایی مکلف به اطلاع رسانی صحیح به مجموعه کارکنان و زیر مجموعه های مدیریتی و نظارت بر اجرای صحیح موضوع هستند و همچنین فرمانداران شهرستان ها جلسات شرایط اضطرار را تشکیل دهند و تصمیمات لازم را اخذ کنند.

دبیر کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار خراسان رضوی تاکید کرد: اعلام این مصوبات به منزله ابلاغ رسمی به تمامی دستگاه ها و نهادهاست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.