حضور تیم موساد در قطر/ مذاکرات مهم درباره از سرگیری آتش‌بس در غزه

 خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع خبر داد تیمی از موساد امروز شنبه برای گفت‌وگو با میانجیگران قطری درباره ازسرگیری آتش‌بس غزه در دوحه حضور دارد. 

این منبع افزود مذاکرات موساد با میانجیگری قطر بر آزادی احتمالی دسته‌های جدید «گروگان‌های اسرائیلی» و پارامترهای جدید آتش‌بس تمرکز دارد.

روز جمعه در پنجاه و ششمین روز از آغاز تجاوز صهیونیست‌ها به نوار غزه، رژیم صهیونیستی پس از آتش‌بسی که یک هفته به طول انجامید، حملات خود را به این منطقه از سر گرفت.

بن گویر به دردسر افتاد/ درخواست کنست برای تعقیب قضائی وزیر جنجالی نتانیاهو

مقام‌های اسرائیلی مدعی شده‌اند مذاکرات آتش‌بس به دلیل امتناع حماس از آزادی ۱۰ اسیر زن به شکست منجر شده است. حماس این ادعای رژیم اسرائیل را «دروغ» خواند و گفت تل‌آویو از قبل تصمیم خود برای انجام عملیات در غزه را گرفته بود. 

یک روز قبل‌تر (پنجشنبه) هفتمین مرحله از تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی صورت گرفت که در جریان آن، صهیونیست‌ها ۳۰ فلسطینی را آزاد کردند و هشت اسرائیلی هم آزاد شدند.

وزارت بهداشت غزه خبر داد که در جریان حملات جمعه رژیم صهیونیستی، ۱۷۸ نفر شهید و ۵۸۹ نفر نیز زخمی شده‌اند. اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس تأکید کرد رژیم صهیونیستی آغازگر تجاوز جدید بوده و حماس فقط به این تجاوز پاسخ داده است.

حمدان با بیان اینکه صهیونیست‌ها با درخواست آزادی ۱۰ نظامی زن که اسیر بودند، عمدا واسطه‌ها را گمراه کردند، گفت: سیاست اسرائیل در دروغگویی از زمان آغاز حملات ادامه دارد و آمریکایی‌ها نیز روایت آنان را تأیید می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.