وزیر دارایی اسرائیل: سرنوشت خود را به دست خارجی‌ها نمی‌سپاریم

 «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، امروز (جمعه)، درخواست آمریکا برای کمک مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین را رد کرد.

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی که هدایت حزب راستگرای صهیونیستیم دینی را برعهده دارد، گفت: «ما احترام زیادی برای آمریکا بهترین متحدمان در جهان و برای رئیس جمهور جو بایدن که دوست واقعی اسرائیل است، قائلیم، اما سرنوشتمان را به دست خارجی‌ها نمی‌سپاریم».

اسموتریچ این سخنان را پس از آن بیان کرده که وبگاه اسرائیلی «والا» اخیرا در گزارشی خبر داد رئیس جمهور آمریکا در یک گفت‌و‌گوی تلفنی سخت که اواخر هفته گذشته با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی انجام شده، با او درباره تصمیم جدید تل‌آویو مبنی بر جلوگیری از ارسال بخشی از درآمدهای حاصل از مالیات برای تشکیلات خودگردان گفت‌و‌گو کرده است.

به گزارش والا، بایدن در این تماس تلفنی ابراز نگرانی کرده که سقوط اقتصادی تشکیلات خودگردان می‌تواند به افزایش خشونت در کرانه باختری منجر شود، چراکه در صورت ارسال نشدن کمک‌های مالی برای تشکیلات خودگردان، این ساختار دیگر قادر به پرداخت حقوق نیروهای امنیتی نخواهد بود.

اما بزالل اسموتریچ وزیر دارایی اسرائیل تاکید کرده است تا زمانی که او وزیر دارایی است، «حتی یک شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) به غزه نخواهد رفت».

اسموتریچ بعد از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» همواره مخالفت خود را با ارسال کمک‌های مالی برای تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.