وقوع حمله تروریستی در غرب سوریه+جزئیات

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد، پنج شهروند سوری که برای جمع آوری قارچ به صحرای منطقه «جب الجراح» در حومه شرقی حمص رفته بودند در پی حمله تروریست‌های مسلح شهید شدند.

خبر مرتبط
مسوول حمله شیمیایی به مارع در سوریه در سال ۲۰۱۵ کیست؟

بنابر اعلام سازمان منع تسلیحات شیمیایی سازمان ملل، داعش، عامل انجام حمله شیمیایی به روستای مارع سوریه در اول سپتامبر ۲۰۱۵ (دهم شهریور ۱۳۹۴) بوده است.

یک منبع در فرماندهی پلیس حمص به خبرنگار سانا گفت: تعدادی از تروریست‌ها در حالی که سوار بر موتورسیکلت بودند به این افراد تیراندازی کردند.

به گزارش سانا، گروه‌های تروریستی که برخی از آن‌ها وابسته به داعش هستند، در عمق صحرای سوریه گسترش یافته و تاکنون حملات مکرری را علیه شهروندان سوریه و مجتمع‌های مسکونی در اطراف مناطق صحرایی این کشور به ویژه در فصل جمع آوری قارچ انجام داده اند که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از سوری‌ها شده است.

داعش و دیگر گروه‌های تروریستی سال ۲۰۱۷ پس از چهار سال عملیات تروریستی گسترده در سوریه و عراق و اشغال بخش‌های عمده‌ای از این دو کشور، متلاشی شده و شکست خوردند، اما با این وجود هنوز هسته‌ها و بقایای آن در عراق و سوریه دست به عملیات علیه غیرنظامیان و نیرو‌های امنیتی می‌زنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.