قوانین بازنشستگی چگونه متحول شد؟

اولیویا میچل؛ زنی که حق و حقوق بازنشستگان را احیا کرد

کدخبر: ۶۳۷۲۲۹
اقتصادنیوز: اولیویا میچل به دلیل نقش پررنگی که به طور گسترده‌ای در حوزه بازنشستگی داشته شناخته شده است و به عنوان یکی از 10 اقتصاددان برتر از سوی مجمع جهانی اقتصاد و از تاثیرگذارترین افراد در حقوق بازنشستگی برگزیده شده است.
اولیویا میچل؛ زنی که حق و حقوق بازنشستگان را احیا کرد

به گزارش اقتصادنیوز، اولیویا اس. میچل، اقتصاددان برجسته آمریکایی و استاد دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیاست. او متخصص بازنشستگی، تامین اجتماعی، امنیت بازنشستگی و سواد مالی است. اولیویا مقالات زیادی در مورد این موضوعات منتشر کرده است و جوایز و افتخارات زیادی برای پژوهش‌ها و مشارکت‌های سیاسی خود دریافت کرده است.

اولیویا اس. میچل در سال 1953 به دنیا آمد و در ماساچوست بزرگ شد. او در سنین پایین به اقتصاد علاقه‌مند شد و تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در دانشگاه هاروارد ادامه داد و در سال 1975 با رتبه ممتاز فارغ‌التحصیل شد. سپس به ویسکانسین نقل‌مکان کرد تا تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه ویسکانسین مدیسون ادامه دهد. او مدرک فوق‌لیسانس خود را در سال 1978 و دکترایش را در سال 1982 دریافت کرد.

پایان‌نامه دکترای او بر نقش تورم بر مزایای تامین اجتماعی و مستمری‌ها متمرکز بود. میچل مربی بسیاری از دانشجویان دکترا و اعضای هیات‌ علمی است. او به زبان‌های اسپانیایی و پرتغالی صحبت می‌کند و در آمریکای لاتین، اروپا و استرالیا زندگی و کار کرده است. او با دیوید مک کارتی، استاد امور مالی در امپریال کالج لندن ازدواج کرده است. آنها دو فرزند و چهار نوه دارند.

آغاز مسیر شکوهمند میچل

میچل کار دانشگاهی خود را به عنوان استاد در دانشگاه کرنل در سال 1978 آغاز کرد و به مدت 15 سال در آنجا تدریس کرد. او همچنین در دانشگاه هاروارد، دانشگاه گوته، دانشگاه مدیریت سنگاپور و دانشگاه نیو‌ساوت‌ولز فعالیت داشته است. در سال 1993، او به عنوان استاد بیمه و مدیریت ریسک، به مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا پیوست.

خبر مرتبط
فوری/ وعده وزیر کار درباره افزایش حقوق بازنشستگان

وزیر کار از اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین خبر داد.

اولیویا همچنین مدیر اجرایی شورای تحقیقات بازنشستگی، قدیمی‌ترین مرکز بازنشستگی ایالات‌متحده شد که به بورس تحصیلی و تحقیقات مرتبط با سیاست در مورد امنیت بازنشستگی اختصاص دارد. او بعداً مرکز تحقیقات بازنشستگی Boettner را تاسیس و مدیریت کرد که تحقیقات بین‌رشته‌ای را در مورد مسائل مربوط به سالمندی و بازنشستگی انجام می‌دهد. میچل همچنین مدیر مرکز امنیت نقره‌ای در سنگاپور است.

اولیویا اس. میچل

اولیویا در حال حاضر استاد اقتصاد بازرگانی و سیاست عمومی و بیمه و مدیریت ریسک در وارتون است. زمینه‌های اصلی پژوهش‌ها و تدریس میچل عبارت‌اند از:  بیمه خصوصی و دولتی بین‌المللی، مدیریت ریسک، مالیه عمومی و جبران خسارت و حقوق بازنشستگی. او بیش از 100 مقاله و 18 کتاب در این موضوعات منتشر کرده است که به تحلیل حقوق بازنشستگی و سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی، ثروت، سلامت، کار، رفاه و بازنشستگی می‌پردازد. او یکی از پژوهشگران اصلی برای مطالعه سلامت و بازنشستگی است. میچل همچنین  پژوهشگر دفتر ملی پژوهش‌های اقتصادی و عضو چندین هیات مشورتی و کمیته‌های مرتبط با امنیت بازنشستگی، مانند صندوق تامین مرکزی سنگاپور، انجمن اقتصادی آمریکا و آکادمی ملی بیمه اجتماعی است.

جوایز میچل

میچل به دلیل نقش پررنگی که به طور گسترده‌ای در حوزه بازنشستگی داشته شناخته شده است. دانشگاه پنسیلوانیا، دانشگاه سنت گالن و دانشگاه گوته فرانکفورت مدارک افتخاری بسیاری به میچل اعطا کرده است. میچل جوایز متعددی مانند همکار ممتاز انجمن اقتصادی آمریکا، جایزه Ketchum بنیاد آموزش سرمایه‌گذار FINRA، جایزه EBRI Lillywhite، جایزه راجر اف. و تغییرسازان در کسب‌وکار را از آن خود کرده است. او به عنوان یکی از 10 اقتصاددان برتر از سوی مجمع جهانی اقتصاد و از تاثیرگذارترین افراد در حقوق بازنشستگی از سوی kWire401 برگزیده شده است.

میچل همچنین برنده چندین جایزه بهترین مقاله از مجلات و کنفرانس‌ها در رشته خود شده است. این اقتصاددان به طور فعال در خدمات عمومی و مشاوره سیاست همکاری داشته است. او در کمیسیون نظام دوحزبی (نظام دوحزبی نظام سیاسی ای است که دو حزب سیاسی اکثریت که بر سیاست‌ها یک دولت تسلط دارند) برای تقویت امنیت اجتماعی در سال 2001 خدمت کرد که اصلاحات متعددی را برای رسیدگی به پرداخت بدهی بلندمدت و پایداری سیستم تامین اجتماعی ایالات‌متحده پیشنهاد کرد.

براساس گزارش تجارت فردا، اولیویا میچل در سمت معاون رئیس (2021-2020) و عضو کمیته اجرایی (2007-2003) در انجمن اقتصادی آمریکا خدمت کرده است. او در کمیته   AEA ( انجمن اقتصادی آمریکا)در مورد وضعیت زنان در حرفه اقتصاد (CSWEP) (1994-1996)  خدمت کرد و برنده جایزه Caroline Bell Shaw در سال 2008 از CSWEP برای کارش در مورد وضعیت زنان در اقتصاد است.

او همچنین در برابر کمیته‌های کنگره ایالات‌متحده، پارلمان بریتانیا، پارلمان استرالیا و سنای برزیل در مورد مسائل مختلف مربوط به بازنشستگی و امنیت بازنشستگی شهادت داده است. او جایزه اول راجر اف. موری را از موسسه تحقیقات کمی در امور مالی در سال‌های 2008 و 2016 از آن خود کرد که بهترین مقالات پژوهشی ارائه‌شده در سمینارهای تحقیقاتی Q-Group ( یک گروه متخصص ارائه دهنده راه حل برای چالش های شرکت ها و جامعه)را شناسایی می‌کند.

میچل در سال 2023 جایزه برجسته انجمن اقتصادی آمریکا را دریافت کرد که بالاترین افتخار اعطاشده از سوی انجمن است. او در مجامع معتبری مانند مجمع جهانی اقتصاد، صندوق بین‌المللی پول، موسسه شرکت سرمایه‌گذاری و کنفرانس کاخ سفید در مورد تامین اجتماعی سخنرانی کرده است. اولیویا همچنین به سازمان‌ها و دولت‌های مختلف در سرتاسر جهان در زمینه طراحی، تنظیم و اصلاح حقوق بازنشستگی مشاوره داده است. میچل مربی بسیاری از دانشجویان دکترا و اعضای هیات‌ علمی است.  

میچل درباره شیلی چه می‌گوید؟

در ادامه به مقالات و کتاب‌های تحول‌آفرین میچل اشاره خواهیم کرد؛ به طور مثال یکی از مقالات او مرتبط با قوانین بازنشستگی شیلی و آمریکاست. او در این مقاله این‌گونه مطرح می‌کند که برنامه‌های بازنشستگی Pay-as-You-Go (PAYG) در ایالات‌متحده و بسیاری از کشورهای اروپایی در مواجهه با جمعیت سالخورده، کارگران کمتر و کمبود پس‌اندازهای خصوصی در حال تلاش برای رفع مشکلات بازنشستگی هستند. یک رویکرد متفاوت می‌تواند حساب‌های بازنشستگی را با ملزم کردن کارگران به مشارکت از درآمد قبل از مالیات، همراه با یک شبکه ایمنی بازتوزیع‌شده برای کسانی که در دوران پیری در فقر فرو می‌روند، تقویت کند.

چنین الگوی دو‌ستونی برای مدتی در شیلی وجود داشته است، و درس‌هایی که ارائه می‌دهد باید برای همه کشورهایی که به‌سرعت در حال پیر شدن هستند جالب باشد. «ما به عنوان اقتصاددان، اخیراً این فرصت را داشتیم که در یک هیات‌ رئیسه حضور داشته باشیم و مسائل مربوط به آن را بررسی کنیم و در مورد بهبود سیستم بازنشستگی شیلی مشاوره بدهیم. از آنجا که سیاست‌گذاران و پژوهشگران در سراسر جهان از سیستم بازنشستگی شیلی به‌عنوان «بهترین شیوه» یاد می‌کنند، این نشست بسیار مهم بود.

صندوق‌های بازنشستگی خصوصی تحت حمایت مالی و نظارتی کشور که با کمک‌های اجباری 10درصدی کارگران تامین مالی می‌شوند، اکنون بیش از 160 میلیارد دلار در حساب‌های تحت مدیریت خصوصی جمع‌آوری کرده‌اند. فرانسه حدود 10 میلیون شرکت وابسته را پوشش می‌دهد و مزایای بازنشستگی را به بیش از یک میلیون بازنشسته ارائه می‌کند. با این حال، سیستم شیلی کامل نیست.

بسیاری از کارگران بدون حقوق بازنشستگی یا بسیار کم بازنشسته می‌شوند، عمدتاً به این دلیل که مشارکت آنها در بازار کار رسمی گاه به گاه و سهم آنها کم بوده است. این به‌ویژه در مورد زنان صادق است. به همین دلیل، در سال 2008، برنامه ای به نام Sistema de Pensiones Solidarias که از درآمد مالیاتی عمومی تامین می‌شد، معرفی شد.

این برنامه فقر را در میان سالمندان بسیار کاهش داده است. کمیسیون براوو، که ما سه نفر در آن خدمت می‌کردیم، اخیراً گزارش خود را به رئیس‌جمهور میشله باشلت ارائه کرده است که حاوی سه پیشنهاد جایگزین برای بازنگری در سیستم بازنشستگی شیلی است. اکثر اقتصاددانان از جمله خود ما طرفدار «پیشنهاد الف» بودند؛ طرحی که بر اساس بازنگری سیستم قبلی باشلت از طریق افزایش مزایای بازنشستگی و کاهش هزینه تبدیل پس‌انداز مادام‌العمر به درآمد بازنشستگی است.

اولیویا اس. میچل

کتاب‌های میچل

در ادامه نگاهی به آثار میچل خواهیم انداخت و هر کتاب او را به تفکیک مرور خواهیم کرد.

تجسم مجدد حقوق بازنشستگی، 40 سال آینده (2016): خاتمه دادن به طرح بازنشستگی شرکت خودروسازی Studebaker  در سال 1964، حقوق بازنشستگی هزاران کارمند و بازنشسته خودروساز را از بین برد یا به میزان قابل توجهی کاهش داد. در پاسخ، کنگره ایالات‌متحده قانون امنیت درآمد بازنشستگی کارکنان (ERISA) را در سال 1974 تصویب کرد؛ یک قانون تاریخی و انقلابی که برای رسیدگی به کمبود بودجه بازنشستگی شرکت‌ها تدوین شده است.

این لایحه همچنین قوانین جدیدی را در مورد مزایای معین و سایر برنامه‌های بازنشستگی تعیین می‌کند و «شرکت تضمین مزایای بازنشستگی» را به عنوان یک بیمه‌گر دولتی برای خدمت به عنوان پس‌زمینه حقوق بازنشستگی شرکت‌های ایالات‌متحده معرفی می‌کند. با وجود دامنه گسترده این لایحه، در دهه‌های پس از تصویب آن، آشکار شده است که قانون امنیت درآمد بازنشستگی کارکنان نتوانست به بسیاری از اهداف مورد نظر خود دست یابد. صحنه بازنشستگی شرکتی امروز در آشفتگی به سر می‌برد و اکثر کارفرمایان خصوصی به برنامه‌های سنتی خود پایان داده یا آنها را مسدود کرده‌اند. به جای آنها، کارفرمایان جایگزین طرح‌های پس‌انداز بازنشستگی با تعاریف جدیدی را جایگزین کرده اند  که مجموعه جدیدی از مسئولیت‌ها را بر دوش کارکنان و شرکت‌های آنها می‌گذارد.

این جلد بررسی می‌کند که چگونه و چرا رویکردهای سنتی برای مدیریت ریسک بازنشستگی شکست خورده‌اند، و همچنین سازوکار‌های جدید مورد نیاز برای تقویت امنیت بازنشستگی برای آینده را بررسی می‌کنیم. درس‌هایی از تجربیات بین‌المللی از سنگاپور تا سوئیس، و هلند تا استرالیا نیز در این برنامه گنجانده شده است.»

شوک‌های واقعی و انعطاف‌پذیری سیستم بازنشستگی (2024): این کتاب در تمامی سایت‌ها تحت شرایط مجوز بین‌المللی در دسترس است. خواندن آن در بورسیه آنلاین آکسفورد رایگان است و  پی‌دی‌اف آن را می‌توانید از سایت‌هایی که نیاز به اشتراک ندارند مطالعه کنید. آگاهی روزافزون از شوک‌های دنیای واقعی از جمله رکود بازار، شگفتی‌های سلامتی، و تعدیل مجدد بازار کار، توانایی جهانی را زیر سوال می‌برد و توضیح می‌دهد که سیستم‌های بازنشستگی برای سالم ماندن و حفظ بازنشستگان آینده چه عملکردی را باید در پیش بگیرند. استرس‌های مالی و بازار کار و نحوه عملکرد کارگران تاثیر مستقیم روی عملکرد سازمان‌های بازنشستگی دارند. در این کتاب شرح داده شده است که چگونه کارگران جوان‌تر باید از نظر مالی برای آینده خود آماده شوند.

مدیریت ریسک سیستم بازنشستگی: پیامدهای دستور نظارتی جدید (2016): در پی بدترین بحران مالی از زمان رکود بزرگ، قانون‌گذاران و تنظیم‌کننده‌ها در سراسر جهان قوانین بازی را برای نحوه مدیریت ریسک‌های بانک‌ها و سایر موسسه‌های مالی و گزارش فعالیت‌های خود تغییر داده‌اند. کنگره ایالات‌متحده قانون اصلاحات داد-فرانک وال‌استریت و حمایت از مصرف‌کننده را تصویب کرد و سیستم نظارت مالی اروپا (ESFS)  در حال ایجاد چهارچوبی برای نظارت بر نهادهای بخش مالی تنظیم‌شده از جمله بانک‌ها، بیمه‌ها، صندوق‌های بازنشستگی و مدیران دارایی است.

فروپاشی بخش مالی همچنین درخواست‌هایی را برای تغییرات حسابداری از سوی کسانی که به دنبال درک بهتر نحوه گزارش دارایی‌ها و بدهی‌ها هستند، برانگیخته است. در ابتدا بانک‌ها به‌عنوان مهم‌ترین کانون اصلاحات نظارتی از سوی بسیاری تلقی می‌شدند، اما موسسه‌های دیگر اکنون توجه سیاست‌گذاران را به خود جلب می‌کنند. منطقی برای این امر از نظر مدیریت ریسک سیستماتیک و تضمین یک زمین بازی برابر که از آربیتراژ ساختارهای سازمانی جلوگیری می‌کند وجود دارد. با این حال ماهیت بدهی‌های بازنشستگی و بیمه‌گر به قدری با بدهی‌های بانکی متفاوت است که توجه دقیق در تدوین قوانین مناسب لازم است. قوانین جدید تاثیر مستقیم بر سیستم‌های بازنشستگی در سراسر جهان دارد.

بخش اول کتاب ارزیابی می‌کند که چگونه واکنش‌های جهانی به بحران مالی به طور بالقوه بیمه‌گذاران، حامیان برنامه بازنشستگی و سیاست‌گذاران ریسک را در دهه‌های آینده مدیریت خواهند کرد. نیمه دوم، تحولات مربوط به پس‌انداز بازنشستگی و محصولات بازنشستگی را ارزیابی می‌کند تا مشخص شود کدام و چگونه می‌تواند به رفع کمبودهای بازنشستگی کمک کند.

تغییر جهت مدیریت ریسک بازنشستگی (2010): اگر کارگران و بازنشستگان می‌خواهند خود را برای رویارویی با چالش‌های آینده بازنشستگی آماده کنند، مدیریت ریسک بازنشستگی باید به طور چشمگیری بازنگری و به‌روز شود. رویدادهای اقتصادی اخیر، از جمله بحران مالی جهانی، انتظارات را در مورد آنچه مدیران صندوق‌های بازنشستگی می‌توانند انجام دهند، تغییر داده است.

با وجود کاهش بودجه طرح بازنشستگی، کارفرمایان و کارمندان در پرداخت حق بیمه بازنشستگی با مشکل مواجه شده‌اند. در بسیاری از کشورها، سیستم‌های تامین اجتماعی دولتی نیز با ورشکستگی دست به گریبان هستند. این عوامل، همراه با پیری جمعیت و افزایش طول عمر، پرسش‌هایی جدی در مورد آینده بازنشستگی در آمریکا و سراسر جهان ایجاد می‌کند.

این کتاب به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه کارگران و شرکت‌ها می‌توانند خطرات مرتبط با پس‌انداز و پس‌انداز بازنشستگی را مجدداً ارزیابی کنند، تا راهکارهای خلاقانه را شناسایی کرده و با این واقعیت‌های جدید سازگار شوند. سایر زمینه‌های مورد بررسی شامل نقش کلیدی برنامه‌های آموزشی و سواد مالی و ضرورت بازنگری در طراحی بازنشستگی از سوی کسانی می‌شود که حامیان برنامه و امانت‌داران آن هستند، و ورود محصولات مالی جدید را که می‌توانند به طراحی برنامه‌های بازنشستگی کمک کنند تسهیل می‌کند. کارشناسان پژوهش‌هایی جدید و توصیه‌های سیاستی ارائه می‌کنند، که نشان می‌دهد چگونه برنامه‌های بازنشستگی را می‌توان اصلاح کرد تا نیازهای بازنشستگی کارگران و شرکت‌ها را بهتر برآورده کند.

این کتاب افزوده مهمی به مجموعه انتشارات شورای تحقیقات بازنشستگی / دانشگاه آکسفورد و بحث فعلی در مورد امنیت بازنشستگی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید