جنایات صهیونیستها در کرانه باختری، با چراغ سبز کابینه اسرائیل انجام می‌شود

جنبش حماس فلسطین شامگاه امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای از حملات وحشیانه شهرک‌نشینان اسرائیلی به روستاها و شهرکهای واقع در کرانه باختری انتقاد کرد و این حملات را در ادامه سریال جنایاتی دانست که کابینه اسرائیل ناظر بر آن است.

حماس با اشاره به اینکه در جریان حملات امروز صهیونیستها، دو فلسطینی شهید شده‌اند، تأکید کرد: «خون این شهدا، پایمال نخواهد شد و به انتقام و آتشی بدل خواهد شد که اسرائیل و شهرک‌نشینان را خواهد سوزاند».

خبر مرتبط
فوری/ حملات موشکی سنگین حزب الله به مرکز رادار و ۳ پایگاه نظامی اسرائیل

رزمندگان حزب الله در عملیاتی، چهار موشک به طرف مرکز رادار نظامیان اشغالگر در اراضی اشغالی شبعا شلیک کردند.

خبرگزاری شهاب گزارش داد، این جنبش فلسطینی با بیان اینکه کشتارهای اسرائیل، شعله مقاومت را در کرانه باختری خاموش نخواهد کرد، خاطر نشان کرد: حملات سازمان‌یافته شهرک نشینان به شهروندان [فلسطینی] و تیراندازی به سمت آنان، تنش خطرناکی است که دلیلی بر توحش اسرائیل است.حماس این اقدامات صهیونیستها را در راستای تلاش برای کوچاندن اجیاری مردم فلسطین و نباودی مسئله این کشور دانست و از مهمه ساکنان کرانه باختری خواست که با حملات صهیونیستها مقابله کنند.

کرانه باختری در روزهای گذشته با اعلام مفقودی یک نوجوان اسرائیلی به نام «بنیامین آخیمر» و سپس اعلام خبر کشته شدن وی، به شدت ملتهب بود و شهرک‌نشینان برای پیدا کردن او به چندین شهرک و روستا در اطراف رام‌الله یورش بردند که به تخریب گسترده املاک فلسطینی‌ها و شلیک به سوی آن‌ها منجر شد.

وزارت بهداشت فلسطین روز گذشته اعلام کرد که از روز یکشنبه تاکنون چهار نفر در مناطق مختلف کرانه باختری به ضرب گلوله‌های صهیونیست‌ها شهید و حدود ۶۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اندطبق اعلام این وزارتخانه حال ۱۰ نفر از زخمی‌ها وخیم است و تحت مداوا قرار دارند. با شهادت این چهار نفر، تعداد شهدای کرانه باختری از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به ۴۶۴ نفر و زخمی‌ها به ۴۸۰۰ نفر رسید. در این میان ارتش اسرائیل هم از استقرار نیروی بیشتر در کرانه باختری خبر داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.