فارس - در سفر معاون وزیر نیرو به اکوادور اعلام شد ایران در ساخت دو نیروگاه ۱۰ و ۱۵ مگاواتی برق در این کشور مشارکت خواهد کرد. به گزارش فارس، به نقل از فرانس پرس، در سفر معاون وزیر نیرو به اکوادور اعلام شد، ایران هزینه ساخت دو نیروگاه برق در این کشور طی چهار ماه آینده را تامین خواهد کرد و وامی به مبلغ ۴۰‌میلیون دلار برای گسترش شرکت‌های کوچک و متوسط در این کشور اختصاص خواهد داد.

حمید چیت‌چیان بعد از ملاقات با رییس‌جمهور اکوادور گفت: با حمایت مالی ایران عملیات ساخت دو نیروگاه ۱۰ و ۱۵ مگاواتی در اکوادور آغاز خواهد شد. بر اساس اطلاعیه دفتر رییس‌جمهوری اکوادور دو کشور همچنین برای ساخت یک نیروگاه حرارتی برق آینده به توافق رسیده‌اند.

رییس بانک مرکزی اکوادور گفت ایران با هدف گسترش شرکت‌های کوچک و متوسط در اکوادور ۴۰‌میلیون دلار وام در اختیار این کشور قرار می‌دهد. این توافقات در راستای موافقت نامه‌های همکاری قرار دارد که در جریان سفر رییس‌جمهور اکوادور به تهران در چند ماه گذشته حاصل شد. پیش‌تر در سفر وزیر تعاون در اوائل ماه ژانویه نیز اعلام شد، ایران ۲۸۰‌میلیون دلار وام برای پروژه‌های توسعه نفت در اختیار این کشور قرار می‌دهد.