توان صادراتی ایمیدرو از بیش از ۴‌میلیارد دلار تا پیش از سال ۸۶ به دلیل تامین نیازهای داخل درپنج ماهه منتهی به پایان مرداد امسال به حدود ۷۰۰میلیون دلار رسید. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، معاون مالی و اقتصادی ایمیدرو با اشاره به عملکرد صادرات ایمیدرو گفت: توان صادراتی این سازمان سالانه بیش از ۴‌میلیارد دلار است که در سال‌های قبل از ۸۶ تحقق یافته، اما در سال ۸۶ به دلیل تامین نیازهای داخل، صادرات ایمیدرو حدود ۲‌میلیارد دلار و در سال گذشته به حدود ۸/۱‌میلیارد دلار رسید.

این بدان معناست که در سال گذشته صادرات این سازمان ۲/۲‌میلیارد دلار در مقایسه با سال‌های قبل از ۸۶ کاهش یافته است. البته ناگفته نماند که صادرات انواع محصولات در پنج ماهه منتهی به پایان مرداد امسال حدود ۷۰۰میلیون دلار بوده است.

ایرج اکبریه در مجمع عمومی صاحبان سهام ایمیدرو با بیان این مطلب افزود:سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در سال جاری ۴۳ طرح بزرگ را به ارزش بیش از ۱۱‌میلیارد دلار در دست اجرا دارد و با احتساب طرح‌های در جریان گشایش اعتبار و در دست مطالعه، این مبلغ به حدود ۲۶‌میلیارد دلار بالغ می‌شود. وی تصریح کرد: طرح‌های مذکور شامل ۱۶ طرح فولادی، ۱۱ طرح مس، ۱۰ طرح معدنی، سه طرح آلومینیوم و سه طرح زیر بنایی است. وی افزود: طرح فولاد هرمزگان به ظرفیت ۵/۱‌میلیون تن و طرح آلومینیوم هرمزآل به ظرفیت ۱۴۷‌هزار تن با سرمایه‌گذاری به مبلغ حدود دو میلیارد دلار به زودی به بهره‌برداری می‌رسند.