خانه ملت- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه روز گذشته این کمیسیون خبر داد و گفت: از بین ۶ نماینده سوال‌کننده از وزیر صنعت، تنها قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه سوال خود را از وزیر صنعت مطرح کرد. روح‌‌الله عباسپور با اشاره به دستور کار جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: دستور جلسه کمیسیون سوال جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزیر صنعت، معدن و تجارت بود. وی با اشاره به اینکه پنج نماینده سوال خود را از وزیر صنعت پس گرفتند گفت: فقط سوال قاضی پور نماینده ارومیه مطرح شد و سایر نمایندگان به دلیل توافقات صورت گرفته، از سوال خود از نعمت‌‌زاده منصرف شدند.

وی با اشاره به سوال نماینده ارومیه از وزیر صنعت ادامه داد: سوال وی در حوزه بهره‌وری معادن بود که وزارت صنعت‌ در این زمینه اقداماتی داشته است.

عباسپور افزود: در نهایت به وزارت صنعت یک ماه برای پیگیری بهره مالکانه فرصت داده شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم در باره سوال بعدی قاضی پور از وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: محور بعدی سوال نماینده ارومیه درباره معدن سنقر در شهرستان ورزقان آذربایجان شرقی بود که در این راستا وزارت صنعت قرار بود ضمن بهره‌برداری از معادن، برای ایجاد ارزش افزوده نسبت به فرآوری معدن سنقر اقدام کند. سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در این راستا یک فرصت یک‌ماهه به وزارت صنعت برای تکمیل زنجیره ارزش معدن سنقر داده شد، اما در صورتی که اقدامات جدی از سوی این وزارتخانه صورت نگرفت سوال از وزیر دوباره مطرح می‌شود.