آیین رونمایی آلبوم ارکسترال «به یاد گل‌ها» به آهنگسازی و تنظیم میلاد کیایی امروز با حضور چهره‌های هنری در عرصه موسیقی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. آلبوم «به یاد گل‌ها» به تهیه‌کنندگی رضا مهدوی، ۱۰ قطعه موسیقی با نام‌های مقدمه در مقام شور، راز آشکارا، آوای گل‌ها، نی‌نوازی، چه توان گفت، عود‌نوازی، مهر و ماه، سرودی تازه بخوان، راز آشکارا (بازپخش) و ای هم‌زبانان را شامل می‌شود. این آلبوم با دکلمه فاطمه آل عباس و خوانندگی سروش مظفری توسط نشر «راوی» پیش روی شنوندگان قرار گرفته است. آیین رونمایی از آلبوم «به یاد گل‌ها» ساعت ۱۸:۳۰ برگزار خواهد شد.

 

نشست بررسی کتاب «دیپلماسی فوتبال: روابط بین‌‌الملل و فوتبال از ۱۹۱۴ تا امروز» توسط آکادمی دیپلماسی و خانه اندیشه‌ورزان جوان با حضور جمعی از چهره‌های دیپلماسی و فوتبال فردا یکشنبه برگزار می‌شود.کتاب «دیپلماسی فوتبال: روابط بین الملل و فوتبال از ۱۹۱۴ تا امروز» اثری میان‌رشته‌ای است از دوازده نویسنده برجسته، ویراسته هدر ال. دیکتر، ترجمه احسان محمدی با مقدمه‌ای از احمد نقیب‌زاده که پیوند میان فوتبال و دیپلماسی در یک قرن اخیر را به تصویر می‌کشد. در این نشست حمید‌رضا آصفی، سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و مشاور سابق امور بین‌الملل فدراسیون فوتبال، احسان محمدی، مشاور بین‌الملل دانشگاه تهران، رئیس آکادمی دیپلماسی و مترجم کتاب، محمد سلطانی‌فر، استاد علوم ارتباطات اجتماعی و میثم زمان‌آبادی، مدرس و پژوهشگر دکتری روان‌شناسی رسانه دانشگاه فیلدینگ حضور خواهند داشت.علاقه‌مندان به حضور در این نشست می‌توانند ساعت ۱۶:۳۰ به خانه اندیشه‌ورزان به نشانی خیابان انقلاب، بعد از چهارراه ولیعصر، پلاک ۹۰۷ مراجعه کنند.

 

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک، هشتم تا هفدهم تیر سال جاری برگزار می‌شود.این جشنواره قرار بود مهر سال گذشته برگزار شود که با درخواست هادی حجازی‌فر، دبیر جشنواره، و موافقت اداره‌کل هنرهای نمایشی به تعویق افتاد.نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک در سه بخش نمایش‌های صحنه‌ای ویژه مخاطب بزرگسال، نمایش‌های صحنه‌ای ویژه مخاطب کودک، نوجوان و خانواده و نمایش‌های فضای باز برگزار می‌شود.

 

 «پلکان» عنوان نمایشگاه نقاشی کودکان است که به همت انجمن هنرمندان نقاش ایران، روز جمعه ۱۹ خرداد ساعت ۱۷ در گالری‌های بهار، تابستان، پاییز، زمستان، ممیز و میرمیران این مجموعه افتتاح می‌شود.«پلکان» پروژه‌ای درباره کودکی و هنر کودک، آموزش، بازی، موزه و هنر است که شامل پنج نشست تخصصی، نمایشگاه مطالعاتی و پژوهشی، نمایشگاه محتوای موزه کودکی در راستای تاریخ آموزش کودکان، نمایشگاه آثار هنری مجموعه بادبادک، نمایشگاه آثار خانه یادگیری رها، نمایشگاه آثار کودکان دورمانده از تحصیل، نمایشگاه آثار سمیه دادرس، چیدمان، ورکشاپ و بازی است. سمیه دادرس پژوهشگر این پروژه و پگاه بهروزفر کیوریتور این نمایشگاه هستند. خانه هنرمندان ایران روزهای شنبه تعطیل است و علاقه‌مندان برای بازدید این نمایشگاه می‌توانند روزهای یکشنبه تا جمعه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ به گالری‌های این مجموعه مراجعه کنند.

 

پانصد و سی‌ و نهمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران دوشنبه ۲۲ خرداد  ساعت ۱۷ به نمایش فیلم «ناف» ساخته محمد شیروانی محصول سال ۱۳۸۲ اختصاص دارد.پس از نمایش اثر، محمد شیروانی، نوید پورمحمدرضا، منتقد و پژوهشگر مطالعات سینمایی و پیمان یگانه، منتقد با موضوع «سیمای زنی در میان جمع» فیلم را تحلیل خواهند کرد.این فیلم داستان زنی است که پس از سال‌ها به ایران برگشته و به خانه دوستانش می‌رود...

 

حسین کاشیان هنرمند شناخته‌شده حوزه هنرهای تجسمی در ۸۱‌سالگی درگذشت. او از هنرمندان شناخته‌شده رشته نقاشی و خوشنویسی بود که از چندی پیش به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری شده بود. حسین کاشیان متولد سال ۱۳۲۱، دارای درجه ممتاز خوشنویسی از انجمن خوشنویسان ایران مینیاتور را نیز نزد محمود فرشچیان آموخته بود.

 

نمایش شاد و موزیکال شنل قرمزی کاری از گروه هنری تاک به نویسندگی و کارگردانی مهرداد قرآن‌کیش، با هدف ایجاد فضایی شاد و مفرح برای کودکان و ارائه آموزه‌های اخلاقی به آنها، از ۱۷ خرداد تا ۲۵ تیر همه‌روزه ساعت ۱۷ و صبح‌ها ویژه مهدکودک‌ها در فرهنگ‌سرای فردوس اجرا می‌شود. داستان نمایش شنل قرمزی با بازی مهرداد قرآن‌کیش، نیلوفر ابراهیمی، سامان فرشیدنیا، نفیسه ترحم‌جو و زهرا سماواتی درباره دخترکوچکی به نام شنل قرمزی است که در مسیر رفتن به خانه مادربزرگ ماجراهایی برایش اتفاق می‌افتد که حاوی پیام‌های اخلاقی و تربیتی برای مخاطبان است.