مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری تاکید کرد سفرهای خارجی و برگزاری هفته‌های فیلم در خارج از کشور باعث رونق دوباره پدیده قاچاق فیلم شده است. به گزارش مهر، محمدرضا عباسیان مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری و دبیر ستاد مبارزه با محصولات غیرمجاز سمعی و بصری در گفت‌وگویی در ارتباط با قیمت رایت فیلم‌های سینمایی، بخش بین‌الملل موسسه رسانه‌های تصویری، برگزاری هفته‌های فیلم، عملکرد شهرداری در ارتباط با گسترش مراکز فروش آثار مجاز سمعی و بصری و....صحبت کرد که بخشی از آن را می‌خوانید:

قیمت خرید رایت‌های فیلم‌های سینمایی در موسسه به چه شکل است؟

بالا و پایین رفتن قیمت‌ها مانند چیزهای دیگر نیاز بازار است. بازار قیمت یک فیلم را تعیین می‌کند. زمانی ممکن است رقابت بین چند شرکت خود به خود باعث شود قیمت یک فیلم بالا برود. ما فیلم‌ها را به صورت تیراژی خریداری می‌کنیم، اما ما به تهیه‌کنندگان تیراژ واقعی را اعلام می‌کنیم.

فکر می‌کنم بالاترین رقم رایت در گذشته «درباره الی» و «اخراجی‌ها» بوده است و امسال نیز این موضوع شامل حال «جدایی نادر از سیمین» و «اخراجی ها۳» نیز بشود.

بله. حتی ممکن است درباره فیلم «ورود آقایان ممنوع» نیز همین اتفاق رخ دهد. اما به هر حال تیراژ فیلم پایین آمده است و این دلایل مختلفی دارد. یکی از آنها این است که مردم به خاطر وجود تله فیلم‌های سطحی، اعتماد خود را متاسفانه به شبکه نمایش خانگی از دست داده‌اند. البته وجود ماهواره و حجم تولیدات تلویزیونی نیز در این موضوع نقش دارد. تولید و عرضه مجموعه «قهوه تلخ» تاثیر زیادی بر تیراژ فیلم‌ها داشته است. تکثیر غیرمجاز را هم باید به این موضوع اضافه کنیم.

محل عرضه تولیدات موسسه رسانه‌های تصویری فروشگاهی است که می‌تواند پاسخگوی نیاز مخاطبان باشد و طرح گسترش این فروشگاه‌ها که پیش از این مطرح شده بود می‌توانست به این امر تحقق بخشد؟

من نمی‌دانم پشتوانه اجرایی این طرح‌ها چه بوده است؟ طرح خوب بوده اما طرحی که پشتوانه اجرایی داشته باشد قطعا موفق خواهد بود. این موضوع نیاز بسیار مهم و جدی است و باید باشد. ما در تهران حداقل به ۱۰ فروشگاه موسسه رسانه‌های تصویری نیازمندیم.