شهر پر از موسیقی در کنسرت‌های پایانی سال

گروه‌های موسیقی پاپ، کلاسیک و سنتی در آخرین روزهای سال ۸۹ کنسرت‌های مختلفی را در سطح شهر

برپا می‌کنند. به گزارش ایسنا، اسفند و آخرین ماه سال ۸۹ در حالی به نیمه رسیده که گروه‌های موسیقی بعد از بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در سالن‌های سراسر شهر با برپایی کنسرت‌های زمستانه به استقبال سال نو می‌روند. شهرام ناظری پس از اصفهان طی چند روز آینده در تهران کنسرت شاهنامه‌خوانی‌اش را برگزار می‌کند. این کنسرت که قرار است، ۱۹ و ۲۰ اسفند ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی به صحنه برود، به دلیل استقبال مردم دو روز بعد ۲۱ و ۲۲ اسفند ماه تمدید شده است. محسن یگانه در تاریخ‌های ۱۷ و ۱۸ اسفندماه (فردا و پس فردا) در دو نوبت ۲۱ و ۱۸ در برج میلاد به اجرا می‌پردازد.

گروه «رستاک» نیز پس از اجرای جشنواره دیروز و امروز ۱۵ و ۱۶ اسفند ماه در دو نوبت ۲۱ و ۱۸:۳۰ در برج میلاد کنسرت برگزار کرد. شهاب رمضان، امین رستمی، رامین بی‌باک، امیر یگانه، فرهاد و نیما نکیسا نیز امروز -۱۶ اسفندماه - ساعت‌های ۲۱ و ۱۸ در اریکه ایرانیان به صحنه می‌روند. احسان حق‌شناس هم نوزدهم این ماه در تالار ایوان شمس اجرا دارد. اما کنسرت زمستانه‌ محمد اصفهانی در آخرین روزهای سال ۸۹ برای اولین‌بار در مرکز همایش‌های برج میلاد برپا می‌شود.

این اجرا روزهای ۲۰ و ۲۱ اسفندماه ساعت ۲۱ برگزار می‌شود. محمد اصفهانی درباره این اجرا نوشته است: «کنسرت زمستانه را به اتفاق دوست و همراه خوبم پویا نیکپور و سایر اعضای ارکستر پاپ برگزار می‌کنیم. در این نوبت مروری داریم بر قطعات حال و گذشته با رویکردی مدرن‌تر از لحاظ موسیقایی؛ اما مقید به حفظ اصالت‌های هر ترانه...» . همچنین چند قطعه از آلبوم «بی‌واژه» در این اجرا رونمایی خواهد شد. رضا یزدانی نیز ۲۶ اسفندماه ۸۹ ساعت ۲۱ و ۱۸ در برج میلاد به صحنه می‌رود. گروه تریو «رسا» به سرپرستی کاوه همدانیان نیز ۱۵ و ۱۶ اسفندماه در تالار رودکی به صحنه رفت.

در این کنسرت سه نوازی قطعات تریو شماره ۲ شوستاکویچ و ۴ فصل پیاتزولا نواخته شد.

برنامه تجلیل از مقام هنری «حسین دهلوی» نیز در قالب کنسرت ارکستر آکادمیک تهران به رهبری امین سالمی روز یکشنبه ـ ۱۵ اسفندماه ـ ساعت ۱۸ و ۲۱ در تالار وحدت برگزار شد.

یادمان زنده یاد «محمد نوری» نیز در قالب کنسرت «آواز با عشق» برای سه روز از تاریخ ۱۸ تا ۲۰ اسفندماه در تالار وحدت اجرا می‌شود. تالار وحدت ۱۸ اسفندماه ساعت ۱۹:۳۰ و در تاریخ‌های ۱۹ و ۲۰ اسفندماه در دو نوبت ۱۸ و ۲۱ میزبان مردم خواهد بود. این در حالی است که این برنامه شامگاه ۲۰ اسفندماه ویژه هنرمندان روی صحنه خواهد رفت و در آن از تندیس جایزه «محمد نوری» نیز رونمایی می‌شود.