کپل و نارنجی ازدواج کردند - ۲۹ مهر ۹۲
تهیه‌کننده پروژه سینمایی «شهر موش‌ها» از ادامه فیلمبرداری این فیلم در دکور مدرسه خبر داد و اعضای خانواده کپل و نارنجی را معرفی کرد.
منیژه حکمت درباره آخرین وضعیت ساخت این فیلم به خبرگزاری مهر گفت: فیلمبرداری صحنه‌های مربوط به خانه کپل به پایان رسیده است و هم‌اکنون وارد مدرسه شده‌ایم. دو گروه دکوراتور به جمع ما اضافه شده‌اند و ساخت دکورها در چهار سوله ادامه دارد. به گفه وی، تاکنون ۱۵ درصد از فیلمبرداری این فیلم به پایان رسیده و حدود چهار روز است که فیلمبرداری در دکور مدرسه آغاز شده است. وی افزود: بهرام دهقانیار ضبط موسیقی را در استودیو بل آغاز کرده است. ما به موسیقی فیلم همزمان با فیلمبرداری نیاز داریم؛ به همین دلیل ساخت موسیقی را انجام دادیم و عروسک‌ها به صورت پلی بک آن را اجرا می‌کنند.
حکمت در ادامه خانواده کپل «شهر موش‌ها» را معرفی کرد و گفت: کپل و نارنجی با یکدیگر ازدواج کرده‌اند و کپلک و صورتی فرزندان آنها هستند. تاژ بانو نیز خدمتکار آنها است. البته در ادامه دیگر عروسک‌ها را هم معرفی خواهیم کرد.
همچنین بهرام دهقانیار با اشاره به ساخت ۱۰ ترانه برای فیلم سینمایی شهر موش‌ها گفت: فیلم سینمایی شهر موش‌ها علاوه بر موسیقی متن، چهارده قطعه دیگر نیز دارد که شامل ده ترانه و چهار قطعه از دیالوگ‌های ریتمیک شخصیت‌های عروسکی است که مرحله ساخت ملودی و تنظیم ترانه‌ها به پایان رسیده و تا دو هفته آینده با حضور صداپیشگان، ضبط صدا برای ترانه‌ها انجام می‌شود. وی افزود: خوانندگان ترانه‌ها همان صداپیشگان اصلی فیلم هستند و کسی به آنها اضافه نخواهد شد. آهنگساز سریال خونه مادربزرگه و زی‌زی‌گولو با بیان اینکه پس از پایان فیلمبرداری و بعد از تدوین نهایی فیلم، کار ساخت موسیقی متن آغاز می‌شود گفت: در دو یا سه عدد از ترانه‌ها به دلیل بازگشتی که به خاطرات گذشته وجود دارد از تم‌های آقای علیقلی (آهنگساز فیلم سینمایی شهر موش‌های ۱) استفاده شده، ولی در باقی ترانه‌ها و در بخش موسیقی متن، از آیتم‌های متفاوت، مختص به شهر موش‌های جدید استفاده خواهد شد.
وی درباره پیش‌بینی خود از استقبال مخاطبان از فیلم شهر موش‌ها گفت: فکر می‌کنم هم نسل جدید و هم اینکه نسل قبلی ارتباط خوبی با فیلم برقرار می‌کنند و فیلم علاوه بر اینکه در گیشه موفق خواهد بود در اذهان مردم نیز ماندگار می‌شود.