محمد اللهیاری فومنی که در دوران دانشجویی خود به عنوان مدیرکل اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شده بود، پس از حدود 1000 روز با حکم معاون فرهنگی ارشاد برای احمد کمالی‌نژاد به عنوان «سرپرست»، از این مسوولیت برکنار شد.
احمد کمالی‌نژاد، معاون اداره کتاب وزارت ارشاد در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، از ابلاغ حکم سرپرستی موقت خود از جانب سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز جاری خبر داد و گفت: بنده قرار است ۲ ماه به عنوان سرپرست موقت در اداره کتاب فعالیت کنم تا مدیر جدید بیاید. در واقع هدف از این کار این بوده که خللی در کارهای اداره کتاب به وجود نیاید.
وی تصریح کرد که محمد اللهیاری فومنی که در دوره محسن پرویز و زمانی که دوران تحصیلات عالی را می‌گذراند، به عنوان مدیر اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد، از امروز این مسوولیت را برعهده ندارد.
احمد کمالی‌نژاد بیش از ۲۵ سال سابقه حضور در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در کارنامه خود دارد و پیش از این به‌عنوان معاون دفتر مجامع و تشکل‌های فرهنگی و معاون اداره کتاب فعالیت می‌کرده است.
بنابراین گزارش، در جلسه دیروز صبح (نشست هم اندیشی اعضای ستاد هفته کتاب) سیدعباس صالحی بر فعالیت محمد اللهیاری به عنوان دبیر بیست‌ویکمین دوره هفته کتاب تاکید کرد و افزود: امیدواریم با توجه به سوابق و تجارب آقای اللهیاری در این حوزه و بهره‌گیری از ظرفیت سایر نهادها و سازمان‌های عضو، هفته کتاب را در شأن جمهوری اسلامی ایران برگزار کنیم.
یادآوری می‌شود، برخی رسانه‌ها پیش از انتخاب سیدعباس صالحی به‌عنوان معاون فرهنگی وزیر ارشاد، محمد اللهیاری را یکی از گزینه‌های پذیرش این مسوولیت معرفی کرده بودند.