این روزها تماشاگران حرفه‌ای تئاتر در کنارسالن‌های تئاتر شناخته شده‌ای مثل تئاتر شهر‌، تماشاخانه ایرانشهر،‌ تماشاخانه سنگلج و... سالن‌های تئاتر دیگری را هم برای دیدن تئاتر می‌توانند انتخاب کنند. «ایسنا»، مروری بر تالارها و تماشاخانه‌هایی دارد که فعالیت‌شان را به تازگی آغاز کرده‌اند و توانسته‌اند درجذب مخاطب موفق باشند.
تماشاخانه سه نقطه: تماشاخانه سه نقطه دارای دو سالن تئاتر است؛ یکی از سالن‌ها به نام استاد خسرو شکیبایی است که این سالن ۵۴ نفر ظرفیت دارد و سالن دیگر به نام استاد رکن الدین خسروی نام گذاری شده است که ۷۵ نفر ظرفیت دارد.
این مجموعه که به شکل خصوصی اداره می‌شود، در بلوار کشاورز بعد از خیابان فلسطین در خیابان کبکانیان واقع شده است.
کارگاه نمایش «باران»: کارگاه نمایش «باران» واقع در خیابان نجات‌اللهی خیابان اراک است. از جمله نمایش‌هایی که تاکنون در این مجموعه اجرا شده است، می‌توان به «نهنگ» نوشته جلال تهرانی و کار سید مسعود حسینی،«پشت شیشه‌ها» نوشته محمد چرم‌ شیر و... اشاره کرد.
تالار شمس (سازمان فارسی زبانان): این تالار در واقع یک گالری است که تئاتر هم در آن اجرا می‌شود. تالار «شمس» فعالیت خود را از فروردین امسال با نمایش «مخمل آبی» کار آتیلا پسیانی آغاز کرد و بعد از آن میزبان نمایش‌هایی چون «باغبان مرگ» کار آروند دشت آرای و «عامدانه،عاشقانه، قاتلانه» کار ساناز بیان،«ترانه‌های قدیمی» به کارگردانی محمد رحمانیان بود و این روزها نیز نمایش«سالگشتگی» کار امیررضا کوهستانی در آن روی صحنه است.
تماشاخانه و گالری «باروک»: مجموعه «باروک» با میزبانی جشن تولد استاد حمید سمندریان روز ۲۸ اردیبهشت ماه گشایش یافت که در این مراسم آکادمی سمندریان اعلام حضور کرد و برگزیدگان این آکادمی معرفی شدند.
درعمارت مرکزی این مجموعه که طبقه همکف به حساب می‌آید، فضایی برای اجرای نمایش در نظر گرفته شده است و طبقه پایین ساختمان هم به گالری اختصاص دارد. تماشاخانه «باروک» در خیابان دروس در شمال شرق تهران واقع است.
خانه نمایش «آو»: خانه نمایش «آو» در نزدیکی میدان فاطمی، ابتدای بزرگراه شهید گمنام، خیابان جهانمهر واقع شده است. ظرفیت این سالن کمتر از ۵۰ نفر است.