سالن‌های مدرن در راه است
مدیر موسسه «سینما شهر» آمار دقیق سینماهای فعال در کشور را 212 سینما با 315 سالن دارای 122هزار و 760 صندلی اعلام کرد. مجید مسچی در گفت‌و‌گو با «ایسنا» از تعداد سینماهای فوق، 110 سالن را مجهز به صدای دالبی دانست و گفت: 80‌سینما مجهز به سیستم دیجیتال که از میان آنها 75 سینما با سیستم E-cinema و پنجسینما D-cinema هستند.
وی افزود: تا شش ماه اول سال بعد حدود ۳۵ سینما به ظرفیت سینماهای کشور اضافه خواهد شد. مدیر موسسه «سینما شهر» با اشاره به سالن‌های جدیدی که به بهره‌برداری خواهند رسید، اظهار کرد: مجموعه «کوروش» در خیابان ستاری را خواهیم داشت که با ۱۲ سالن بزرگ‌ترین پردیس سینمایی کشور محسوب می‌شود که دو سالن آن تا جشنواره فیلم فجر به بهره‌برداری خواهد رسید و سایر سالن‌ها تا عید نوروز کامل می‌شوند.
وی ادامه داد: در مهرشهر کرج، سینما «پرشین» را خواهیم داشت که با چهار سالن تا عید نوروز به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین سینما «تیراژه» در نظام‌آباد که با دو سالن از اکران عید نوروز افتتاح خواهد شد. همچنین سینما «سروش» که به احتمال خیلی زیاد تا جشنواره فیلم فجر و نهایتا تا نوروز با سه سالن بازگشایی می‌شود.
این مدیر خاطرنشان کرد: در شهرک اکباتان مجموعه پنج سالنه‌ای به نام «مگامال» در حال ساخت است که به مرحله سفت‌کاری رسیده و تا نیمه اول سال ۹۳ افتتاح خواهد شد. در شیراز هم سینمای «خلیج‌فارس» با شش سالن در حال ساخت است که آن هم تا حدود هفت ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.