مجید سعیدی جایزه اول عکاسی بحران را برد
مجید سعیدی عکاس ایرانی برنده جایزه عکاسی بحران «لوکاس دولگا» در سال 2014 شد. این جایزه که در مراسمی رسمی با حضور شهردار پاریس و مسوولان فرانسه در کاخ شهرداری پاریس اهدا شد جایزه‌ای است که به عکاسان آزاد حرفه‌ای تعلق می‌گیرد که در مناطق جنگی و بحرانی عکاسی می‌کنند.
بنیاد عکاسی لوکاس دولگا نیز اعلام کرد که «مجموعه زندگی در جنگ مجید سعیدی از میان ١٤٨کاندیدا که به هیات داوران معرفی شده‌ بودند مقام نخست را کسب کرد.»
سعیدی که بیش از۲۳ سال است در زمینه عکاسی خبری فعالیت می‌کند از رویدادهای خبری مهمی عکاسی کرده است. او چند سالی در افغانستان بود و زندگی مردم را بعد از جنگ عکاسی می‌کرد. سعیدی نخستین غیراروپایی است که این جایزه را دریافت می‌کند. لوکاس دولگا عکاس دو رگه فرانسوی- آلمانی بود که به صورت آزاد فعالیت می‌کرد که جانش را برای ثبت عکس از رویدادهای تونس از دست داد.
نشان رسمی دولگا و یک دوربین حرفه‌ای عکاسی نیکون Df به همراه یک لنز فیکس و ۱۰ هزار یورو جایزه مجید سعیدی بود و همچنین مجموعه عکس‌های او در مجله معتبر عکاسی پولکا منتشر می‌شود و عکاس آن می‌تواند نمایشگاهی از عکس‌هایش را در پاریس برگزار کند.