ای کاش جشنواره‌ای مثل فجر در اروپا داشتیم
«آنیا لخنر» نوازنده ویولنسل که 27 و 28 بهمن‌ماه در کنار «آرتور آوانسف» پیانیست ارمنی روی صحنه بیست‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر رفت،‌ در گفت‌وگویی با «ایسنا» گفت: جشنواره امسال واقعا خاص است. ای کاش فستیوالی مشابه این در اروپا داشتیم. در جشنواره فجر، شما گونه‌های مختلف موسیقی را می‌شنوید. لخنر در ادامه سخنانش به مخاطبان ایرانی موسیقی اشاره و اظهار کرد: مخاطبان ایرانی فوق‌العاده هستند. گاهی گوش دادن به موسیقی حرفه‌ای، سخت می‌شود؛ اما ذهن ایرانی‌ها نسبت به هر نوع موسیقی باز است و این برایم قابل پیش‌بینی نبود. آنها مردمی هستند، عاشق شور و موسیقی.

صهبایی و ارکستر زهی بدون تقویت صدا
نوازنده ابوا و رهبر سابق ارکستر سمفونیک تهران چوب رهبری‌اش را برای هدایت ارکستر زهی ایران به حرکت در آورد. رهبر سابق ارکستر سمفونیک تهران پیش از آغاز اجرایش در سخنانی گفت:‌ در برنامه‌ای که قرار است، امشب بشنوید از هیچ‌گونه بلندگویی استفاده نشده و شما امشب موسیقی را بدون هرگونه تقویت صدا خواهید شنید. سازها امشب صداهای طبیعی خود را خواهند داشت؛ زیرا تقویت صدا تاثیر منفی بر اعصاب شنونده دارد. سپس سازهای ارکستر زهی به صدا درآمدند و «سه‌گانه ایرانی» نواخته شد. اجرای ارکستر از ابتدا پرقدرت و تاثیرگذار بود و مخاطبان را به تشویق‌های پیاپی وادار می‌کرد.

اجرای کنسرت پرانرژی از گروهی عزادار
محمد علیزاده و گروهش در حالی یک کنسرت شاد، پرانرژی و سرشار از جنب و جوش را در برج میلاد برگزار کردند که در انتهای اجرا مشخص شد پدر یکی از اعضای گروه چند ساعت پیش در گذشته است. این خواننده از حاضران خواست در حالی که نور سالن به کلی گرفته شده بود،‌ به احترام پدر نوازنده گیتار بیس ۳۰ ثانیه سکوت کنند و بعد اعلام کرد؛ در حالی که همه گروه بدترین حال و روز را داشتند سعی کردند با بهترین حال کنسرت اجرا کنند.