رئیس سازمان سینمایی در نخستین جشن رسانه‌ها در حوزه سینما با اشاره به اهمیت شاهنامه در تاریخ ایران گفت: بسیاری از هنرمندان کشور حق مطلب را نسبت به شاهنامه ادا کرده‌اند، اما فکر نمی‌کنم سینما تا به امروز حق شاهنامه را ادا کرده باشد.

جمعه شب گذشته نخستین جشن رسانه‌ها در حوزه سینما با حضور حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، محمدرضا جعفری جلوه مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، محمد احسانی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی و حبیب ایل بیگی مدیرعامل انجمن سینمای جوان با حضور اهالی سینما در تالار شمس برگزار شد.

حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در بخشی از این مراسم با اشاره به این مطلب که خوشحالم رسانه‌ها در روز فردوسی بزرگ و حماسه‌سرای به یاد ماندنی تاریخ ایران تجلیل می‌شوند، گفت: اهالی رسانه تصاویر تجلیل‌های بسیاری را در طول هر سال مخابره می‌کنند، اما امشب این اهالی رسانه هستند که در حوزه سینما تجلیل می‌شوند. وی در پایان صحبت‌های خود توضیح داد: باید ببینیم در عرصه سینما آیا حق شاهنامه ادا شده است یا خیر؟ گمان می‌کنم حق شاهنامه را هنوز ادا نکرده‌ایم و این متن فاخر زیبا، این قصه‌های زیبایی که بزرگ‌ترین متن فارسی جهان شرق است به خوبی مورد توجه و استفاده قرار نگرفته است. امیدواریم که سینمای ایران هم بتواند در آینده از این گنجینه بزرگ نهایت استفاده و بهره‌برداری را داشته باشد و بخش‌هایی از شکوه و عظمت فرهنگ اسلامی و فرهنگ ایرانی را به عنوان اقتباس از شاهنامه به تصویر بکشد.

در بخش تقدیر از بخش‌های فرهنگی رسانه‌ها، خبرگزاری فارس، خبرگزاری ایسنا، روزنامه بانی فیلم و ماهنامه فیلم تقدیر شدند. همچنین از مسعود نجفی به دلیل یک دهه فعالیت رسانه‌ای مستمر در حوزه سینما تقدیر شد. در بخش بهترین گفت‌وگو به ترتیب: حمیدرضا بوالی، شبنم میرزین العابدین و روزبه کمالی با اهدای لوح تقدیر، تندیس و سکه بهار آزادی تجلیل شدند. در بخش نقد نیز به ترتیب جواد طوسی، جواد یغموری، رامتین شهبازی و رضا کاظمی تقدیر شدند. در بخش گزارش نیز از مرضیه ریاحی، آرش عنایتی و شبنم میرزین‌العابدین تجلیل شد. در بخش یادداشت از رضا استادی، سید محمد لواسانی و جواد طوسی تجلیل شد. در بخش عکس هیات داوران با اعلام اینکه نفر اولی را انتخاب نکرده‌‌اند از بابک برزویه به‌عنوان نفر دوم و احمد رضا شجاعی به‌عنوان نفر سوم تجلیل شد. همچنین از شکر خدا گودرزی به پاس یک عمر تلاش برای حفظ وجوه نمایشی شاهنامه فردوسی تجلیل شد. در بخش برنامه‌های رادیو و تلویزیونی در حوزه سینما از برنامه تلویزیونی «هنر هفتم» به سردبیری اکبر عالمی، برنامه «هفت» به سردبیری محمود گبرلو و در بخش برنامه‌های رادیویی از برنامه «پرانتز باز» به سردبیری مارال دوستی تجلیل شد. در این مراسم همچنین از ابراهیم حاتمی کیا، رسول صدرعاملی، علی معلم، ابوالحسن داوودی و فریدون جیرانی، به‌عنوان پنج سینماگری که سابقه فعالیت رسانه‌ای دارند و جواد طوسی، مسعود فراستی، محمد تقی فهیم و طهماسب صلح‌جو به‌عنوان چهار منتقد پیشکسوت و غلامرضا موسوی، سیروس الوند به‌عنوان دو سینماگر رسانه‌ای پیشکسوت تجلیل شد. همچنین در بخش تقدیرهای ویژه از شهید مرتضی آوینی، رسول ملاقلی‌پور و شهید حسن باقری تجلیل شد. طهماسب صلح جو، سید مهدی شجاعی، محمدحسین لطیفی، اکبر نبوی و شهرام جعفری‌نژاد داوری نخستین جشن رسانه‌ها در حوزه سینما را بر عهده داشتند.

حاتمی کیا از ایوبی جایزه گرفت