دادگاه شکایت انتظامی بدون حضور او برگزار شد

بهروز غریب‌پور که در پی شکایت عزت‌الله‌انتظامی صبح دیروز ۲۳ شهریور ماه در دادسرای فرهنگ و رسانه حاضر شده بود‌، گفت: تمام مستندات خود را در این دادگاه ارائه کردم و هیچ قراری صادر نشد چون اگر این اتفاق می‌افتاد، الان باید بازداشت می‌بودم. این هنرمند تئاتر که در پی شکایت عزت الله انتظامی درباره طراحی خانه موزه‌اش در دادگاه حاضر شده بود‌، به «ایسنا»، گفت: در این جلسه ادله فراوانی را به‌صورت شفاهی و مکتوب ارائه کردم و تمام توضیحات لازم را به دادگاه گفتم. در این دادگاه نه آقایان انتظامی و نه وکیلشان حضور نداشتند و رئیس شعبه چهار دادسرای فرهنگ و رسانه نیز اعلام کرد که تمام مستندات را به وکیل آقای انتظامی ارائه می‌کند.

این هنرمند تئاتر توضیح داد: همیشه هنگامی که پروژه‌ای را در دست می‌گیرم، مستندات تصویری فراوانی را تهیه می‌کنم همچنان که سال ۷۰، پنج، شش هزار عکس از مراحل مختلف ساخت فرهنگسرای بهمن تهیه کردم. این روزها هم که هر کارگر، بنا، مهندس و معمار به تلفن‌های همراهی مجهز است که امکان تصویربرداری دارد.

غریب‌پور با اشاره به تصویربرداری از تمام مراحل طراحی و ساخت خانه موزه انتظامی یادآور شد: در تمام این مراحل یک فرد حرفه‌ای تصویر‌برداری کرد و امروز نیز براساس همین تصاویر نشان دادم آقای انتظامی از بدو امر تا افتتاح پروژه در جریان تمام مراحل بوده و همواره یا به صورت بیان زبانی یا از طریق چهره‌اش رضایت خاطر خود را اعلام کرده‌ است. کارگردان اپرای عروسکی «لیلی و مجنون» خاطرنشان کرد: سعی کردم در تمام مراحل احترام آقای انتظامی را داشته باشم، اما وقتی ایشان عنوان کرد که این خانه خانه من نیست باید به ایشان جواب می‌دادم. پاسخ من هم به ایشان این است که بله این خانه دیگر خانه شما نیست. چون آن را فروخته‌اید ضمن اینکه حالا هم که به‌عنوان موزه ساخته شده است، لحظه به لحظه در مراحل ساخت تحت نظر شما بوده است.

غریب‌پور با اظهار تاسف از اختلافاتی که میان او و انتظامی پیش آمده است‌، اظهار کرد: ایشان باید به عنوان الگوی بازیگری و اخلاق نوع دیگری رفتار می‌کرد اما نشان داد‌ نسبت به کسی که عاشقانه موزه را ساخته است جفا کرده است. با این حال قیامتی هست و کسی ما را فراتر از هر محکمه‌ای داوری خواهد کرد.