دنیل دی‌لوئیس شوالیه شد

دولت بریتانیا با اعطای نشان شوالیه از دنیل دی‌لوئیس بازیگر سرشناس هالیوودی و پرافتخارترین بازیگر مرد تاریخ سینما تقدیر کرد. به گزارش «ایسنا» دنیل دی‌لوئیس بازیگر صاحب سبک سینمای جهان و تنها برنده سه جایزه اسکار بهترین نقش اصلی مرد در تاریخ سینما، طی مراسمی در کاخ باکینگهام، نشان شوالیه دولت بریتانیا را از شاهزاده ویلیام دریافت کرد.

«دنیل دی‌لوئیس»، بازیگر انگلیسی- ایرلندی متولد ۲۹ آوریل ۱۹۵۷ است که در کارنامه سینمایی خود آمار خیره‌کننده ۱۲۷ جایزه سینمایی و ۳۶ نامزدی کسب جوایز از رویداد‌های سینمایی به چشم‌ می‌خورد تا به‌شایستگی او را پرافتخارترین بازیگر مرد تاریخ سینما بنامیم.

او به‌عنوان یکی از گزیده‌کارترین بازیگران صنعت فیلمسازی شناخته می‌شود، به طوری در ۱۰ سال گذشته تنها در ۴ فیلم به ایفای نقش پرداخته‌است. او از سبک متد اکتینگ در بازیگری پیروی می‌کند و به تحقیق درباره نقش‌های خودش مشهور است و معمولا در طول دوره فیلمبرداری به طور کامل در نقش خود باقی می‌ماند.

دو جایزه بهترین بازیگری برای «لینکلن» و «خون به پا خواهد شد» و پنج نامزدی کارنامه سینمایی «دی لوئیس» در جوایز گلدن گلوب آمریکا است. وی همچنین چهار بار در جوایز بافتا موفق به کسب جایزه شده و سه بار نیز نامزد کسب این جایزه بوده است.