پایان هشتمین دوره جشنواره سینما «حقیقت»

هشتمین جشنواره سینما «حقیقت» با معرفی برگزیدگان‌، یادی از هنرمندان درگذشته و آرزوی سلامتی برای هنرمندان بیمار به‌کار خود پایان داد. در آیین پایانی این جشنواره که شامگاه یکشنبه با حضور هنرمندان و چهره‌های سرشناس زیادی برگزار شد، سید مهدی طباطبایی نژاد دبیر جشنواره از هنرمندانی همچون حامد خسروی و کامبیز معنوی که سال گذشته از دنیا رفتند، یاد کرد و برای زاون قوکاسیان‌، حسین معززی‌نیا و مرتضی ندایی سه هنرمندی که دچار بیماری‌ هستند آرزوی سلامتی کرد. همچنین در ادامه برنامه با پخش تصاویری از مرتضی ندایی مستندسازی که این روزها دچار بیماری سرطان است از این هنرمند تقدیر شد. علی معلم که اجرای این برنامه را برعهده داشت، بعد از اعلام نتایج بخش صنایع دستی و هنرهای دستی از علی حاتمی یاد کرد که در فیلم‌هایش به هنر سنتی ایران توجه داشت و جمله بسیار مشهور فیلم «کمال‌الملک» درباره فرش ایرانی را بیان کرد.

هادی آفریده کارگردان مستند «چنارستان» نیز هنگام دریافت جایزه‌اش از گروهش قدردانی کرد و یادآور شد: در چهار‌، پنج سال گذشته که بیکار بودیم مرتضی ندایی تنها کسی بود که به فکر ما بود. این مستندساز گفت: امیدوارم فیلم ما باعث شود به محیط زیست و مسائل شهریمان بیشتر توجه کنیم.

برگزیدگان هشتمین دوره جشنواره سینما «حقیقت» به شرح زیر است: بهترین فیلم جشنواره با مفاهیم فرهنگ عاشورا: وحید چاووش (حاشیه‏ای کوتاه بر یک متن بلند) / بهترین تصویربردار: محمد لطفیان (آتلان)/ بهترین صدابردار: حسن شبانکاره (چنارستان)/ بهترین تدوینگر: (معین کریم‎الدینی(آتلان)/ بهترین نویسنده گفتار متن: هادی آفریده(چنارستان)/ بهترین پژوهشگر: استاد محمدرضا درویشی و مجتبی میرطهماسب (شش قرن و شش سال)/ بهترین کارگردانی فیلم مستند کوتاه: جلال ویسی(قاشق)/ بهترین کارگردانی فیلم مستند نیمه‎بلند: علی همراز(آقای بیکار)/بهترین کارگردانی فیلم مستند بلند: معین کریم‏الدینی(آتلان)/جایزه ویژه هیات داوران: محسن استادعلی(جایی برای زندگی)/جایزه شبکه مستند سیما: جمشید بیات‌ترک(ققنوس)/ جایزه ویژه دبیر جشنواره: فرشاد افشین‌پور(سفر به آمادای)/ نشان فیروزه سینماحقیقت: محمدعلی فارسی (برها در راهند) و فتح‎الله امیری (حیات در رگ‎های سرد)