گروه مسکن- میترا یافتیان: با توجه به اینکه ساخت مسکن اجتماعی توسط شهرداری کلانشهرهای دنیا مقوله جدیدی نبوده و در اغلب کشورها دنبال می‌شود، از این رو درباره اجرای این گونه طرح‌ها در پایتخت ایران با شهردار تهران گفت‌وگویی کوتاه داشته‌ایم که مشروح آن در ادامه می‌آید: آقای قالیباف، شما همواره در سخنرانی‌های خود بر این امر تاکید دارید که نباید وضعیت کنونی را با گذشته مقایسه کرد و اغلب معتقدید این مقایسه باید حداقل با وضعیت فعلی کشورهای همسایه باشد. همان‌طور که استحضار دارید، در شهرداری‌های کلان شهرهای دنیا بحث احداث مسکن اجتماعی از سال‌ها قبل اجرایی شده و دارای اهمیت ویژه‌ای است، آیا شهرداری تهران نیز در این زمینه اقدامات موثری داشته است؟

بله در همین حوزه بافت‌های فرسوده، شما حداقل می‌توانید پروژه‌های نوسازان را ببینید که ما در ساخت مسکن‌های ارزان‌قیمت و با کیفیت در منطقه جنوب شرق تهران چگونه عمل کرده‌‌ایم.

در حال حاضر نیز بیش از ۱۲هزار واحد را در دست احداث داریم.

چه زمانی این واحدهایی که اشاره کردید، به مردم تحویل داده می‌شود؟

تاکنون بالغ بر ۶۰۰ واحد تحویل شده، ما بقی واحدها نیز از مرحله ۱۵درصد تا ۱۰۰درصد در حال ساخت هستند و اگر مایل باشید می‌توانید از طریق سازمان نوسازی در منطقه جنوب شهر، به مناطق ۱۵، ۱۹ و ۱۸ تهران بروید و از پروژه‌های در حال ساخت، بازدید کنید.