تضمین فروش به سازندگان خارجی

گروه مسکن- رییس هیات مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان کشور که به نمایندگی از صنف انبوه‌سازان وزیر مسکن را در سفر اخیرش به ترکیه همراهی کرده بود در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد جزئیات نتایج این سفررا تشریح کرد. ایرج رهبر اظهار کرد: در تفاهم‌نامه همکاری که به امضای وزرای مسکن ایران و ترکیه رسید، شرایطی در نظر گرفته شده که به موجب آن شرکت‌های ترکیه‌ای که با اتکا به سرمایه‌های خود قصد ساخت وساز در کشورمان را دارند، بتوانند تضمین خرید واحدهای مسکونی‌ای را که می‌سازند از دولت ایران دریافت کنند تا انگیزه آنها برای ساخت وساز افزایش پیدا کند.به گفته وی همزمان با امضای تفاهم‌نامه مذکور سه شرکت ترکیه‌ای برای سرمایه‌گذاری در کشورمان اعلام آمادگی کردند.

وی اظهارداشت: در جریان بازدید علی نیکزاد از پروژه‌های عمرانی کشور ترکیه، وی به پیشرفت ترک‌ها در امر ساخت وساز اذعان داشت؛ این در حالی است که پس از آن توانمندی مهندسان ایرانی در امر ساخت و ساز را نیز یادآورشد.

به گزارش دنیای اقتصاد در این سفر همچنین نماینده صنف مشاوران املاک نیز حضور داشته تا تجربیات صنف متبوعش را در خصوص سامانه رهگیری معاملات املاک در اختیار ترک‌ها قرار دهد، اما بنا به گفته رهبر، ترک‌ها در این مورد از ایرانی‌ها پیشروتر هستند.